۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۰۸۱۷۳
آیت الله آملی لاریجانی:

وجود فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با بیان این که یکی از آثار وقف فقرزدایی است، گفت: وجود فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست، در نظام اسلامی نباید فقر به اندازه ای باشدکه کسی گرسنه شب را سپری کند.
آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه امروز در همایش بزرگداشت واقفین، متولیان و عالم ربانی، واقف خیراندیش حضرت آیت الله میرزا هاشم آملی که در حسینیه هدایت آملی برگزار شد، اظهارداشت: وقف یک نهادی است که نه تنها انحصار به جامعه اسلامی دارد بلکه در جامعه معنای معنوی، الهی و انسانی پیدا کرده است.


وی خاطرنشان کرد: برای وقف جهات متعددی وجود دارد ولی جهت معنوی وقف برای واقف، متولیان و هرکسی که برای احیای وقف گام برمی دارد مهم تر است.


آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که جهات اقتصادی، ترویج دین و علم و تعاون اجتماعی در وقف وجود دارد که آن را ممتاز کرده است، گفت: روایات متعددی در خصوص وقف وجود دارد و از جایگاه گرانقدر و ویژه ای برخوردار است.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انسان بعد از موت ثواب به دنبال او نمی آید مگر صدقه ای که در زمان حیات داده باشد که بعد از موت ادامه پیدا می کند و در اکثر روایات، وقف به عنوان صدقه است.


آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که وقف سبب می شود اثر اقدام فرد در حساب او محاسبه شود، گفت: سنت حسنه و ولد صالح نیز بسیار ارزشمند است که موت علقه انسان را از دنیا قطع می کند ولی سبب نابودی نمی شود که فرد برای بقا خلق شده است.


رییس قوه قضاییه تصریح کرد: انسان کارهایی که برای دنیا انجام داد پس از موت تمام می شود که باید پاسخ دهد چه چیزی با خود به آن دنیا می برد و فردی اگر به دنبال امور ماندگار باشد اعمال او باقی مانده و جاویدان می شود.


وی با اشاره به این که وقف صدقه جاری بوده و پیوسته همراه انسان است، گفت: خیلی از چیزها را انفاق می کنیم و تمام می شود ولی وقف که در آن نوعی انفاق وجود دارد جاویدان باقی می ماند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که عظمت افعالی که برای خدا انجام می دهیم بسیار با ارزش بوده و با امور دنیایی قابل مقایسه نیست، گفت: وقف و انفاق نتایج عظیمی دنیوی و اخروی برای انسان دارد که باید دل ها به ایمان و عقیده پیوند داده شود،
یکی از آثار وقف فقرزدایی است باید توجه داشت که وجود فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست در نظام اسلامی نباید فقر به اندازه ای باشد کسی گرسنه شب را سپری کند.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نباید انسان از همسایگان و اطرافیان خود بی خبر باشد که مساله فقر نیازمند توجه جدی است که همه تکلیف داریم و باید در راستای رفع آن دست به دست هم دهیم.


آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: افرادی در جامعه داریم که زندگی آن ها نمی گذرد که می توانیم با استفاده از وقف زندگی آنان را سر و سامان دهیم.


وی با تاکید بر این که مدارس علمیه و مساجدی که ساخته شده به برکت وقف است، گفت: انتظار است وقف را در جامعه گسترش دهیم که زمینه ساز برکات ارزشمندی در نظام اسلامی است.


رییس قوه قضاییه تصریح کرد: انسان باید برای خود راه نیکوکاری را باز بگذارد که حرکت در این مسیر ارزشمند برای همیشه ماندگار می ماند./1314/پ203/ج1

ارسال نظرات