۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۱۹۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

نباید دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به این‌که امام علی(ع) فرمودند نباید دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند، گفت: واژه‌هایی در قرآن وجود دارد که سالیان سال از آن‌ها عقب مانده‌ایم و حتی گاهی دیگران به آن واژه‌ها عمل کرده و در برخی از کارها از ما پیشی گرفته‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان سازمان و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: تحقیق، پژوهش، تفکر و اندیشه در نگاه دین بسیار جدی است.

 

وی با اشاره به این‌که امام علی(ع) فرمودند نباید دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند، تصریح کرد: واژه‌هایی در قرآن وجود دارد که سالیان سال از آن‌ها عقب مانده‌ایم و حتی گاهی دیگران به آن واژه‌ها عمل کرده و در برخی از کارها از ما پیشی گرفته‌اند.

 

امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: واژه تفکر، تعقل و بسیاری از مسائل دیگر زمانی از سوی قرآن مطرح شد که اروپا درکی از این مسائل نداشت است و ضروری است به آن‌ها بیشتر پرداخته شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: از نظر قرآن تحقیق، پژوهش، تفکر و تعقل زمانی صاحب نتیجه و ارزش است که با خدا پیوند مستمر و نا گسستنی داشته باشد و این مهندسی فکری و معنوی در هیچ جای دیگر دیده نمی‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال هر چیزی را در این عالم نشانه معرفی می‌کند و کنار هم قرار گرفتن این نشانه‌ها انسان را به خداوند می‌رساند و وقتی انسان خداوند را پیدا کند و بشناسد، در واقع خودش را شناخته و راه و رسم زندگی مترقی را پیدا کرده است.

 

آیت‌الله عابدینی گفت: جوانانی مانند شهریاری در نزدیک‌ترین زمان مسیر پیشرفت در حوزه هسته‌ای را فراهم کردند و باور سازی معنوی در این مهم پشتیبان آن‌ها بوده و نباید نقش مسائل معنوی در کسب توفیقات علمی روزمره غافل بمانیم.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: علمای ما وقتی در حل مسائل علمی دچار مشکل می‌شدند به سراغ نماز و عبادت می‌رفتند و با این روش راه برایشان باز می‌شد./955/102/ب3

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه قزوین

ارسال نظرات