۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۲۴۷
وزیر ارشاد در پیامی:

مسابقات مدهامتان از مهم‌ترین رویدادهای قرآنی وزارت ارشاد است

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارشاد با ارسال پیامی به آیین اختتامیه مسابقات قرآنی مدهامتان این مسابقات را از مهم ترین رویدادهای قرآنی وزارت ارشاد توصیف و آشنا سازی نسل جوان و نوجوان را دارای برکات بسیاری ارزیابی کرد.
جشنواره قرآني مدهامتان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیین اختتامیه مرحله نهایی مسابقات کشوری قرآنی مدهامتان، امشب به میزبانی اصفهان در سالن اهل بیت (ع) با معرفی نفرات برتر و رونمایی از تمبر مسابقات همراه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان را قرائت کرد.

 

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ

گلستان قرآن، بهار بی خزان است و ثمرات آن برای هر فصلی و عصری و نسلی باقی است. آیات نورانی اش، طیب و طاهر است و نشانه های محکم ایمان برای اهل بندگی و طاعت.

 

پارسایان و مومنان، بی هیچ خوف و واهمه و با کوله باری از اراده و ارادت، در آستان قرآن، زانوی ادب می زنند و با عطر ملکوتی آیه ها و سوره ها، جانشان را از زلال حکمت و معرفت سرشار می سازند.

 

به راستی کدام کتابی را توان یافت که شفابخش باشد و کدام اعجاز نسخه نجات بخش جاودانه است.

 

تنها باید بر ساحل شکوه و عظمت آن به تفکر نشست و نظاره گر عبرت ها و حکمت ها و سرنوشت هایی بوده که هر یک برای انسان برهان قاطع و منشور جاودانگی است.

 

در باب منزلت و بزرگی این کتاب آسمانی همین بس که هنوز مرزبانان شریعت و بزرگان دین در این اقیانوس بی کران شناورند و همچنان ژرفا و پهنای آن برای کاویدن و جستجو کردن قابل ارزیابی نیست.

 

این نعمت بزرگ الهی، سزاوار تکریم و تقدیس است و بندگان را شایسته است که به شکرانه اش، در برابر خداوند بزرگ اطاعت پذیر باشند و تسلیم، و در طریق تعلیم و بهره گیری از این گنجینه علم و دانش و معرفت بکوشند.

 

تهذیب پیشه سازند و بهشت جانشان را با مائده های معنوی سرسبز نگاه دارند و نگهبان باشند.

 

«برپایی مسابقات ملی قرآنی مدهامتان» از جمله رویدادهای ارزشی و معنوی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توفیق یافته طی یک دهه فضای روحی و فکری جوانان و نونهالان مساجد را با عطر قرآن کریم معطر و متبرک گرداند.

 

بی گمان آشنا ساختن نوشکوفه‌ها و جوانه‌های جوانی با مفاهیم و معارف بلند قرآنی از جمله اصلی ترین اهداف برگزارکنندگان بوده و نتایج چشمگیر و ثمرات و برکات بی‌شماری را به همراه داشته است.

 

برپایی دهمین دوره این مسابقات را در استان پرافتخار و فرهنگ پرور اصفهان که مهد اندیشه‌های قرآنی است به فال نیک گرفته و امید آن دارم که در دفتر دهم این منظومه وحی که در آن خطه آسمانی گشوده می‌شود، شاهد تحولات کیفی و کمی نوینی برای تحکیم، تقویت و اعتلای فعالیت‌های قرآنی مساجد در افق چشم انداز ایران اسلامی باشیم. بدون شک هرچه سرمایه‌های جوان و آینده ساز با نورانیت قرآن و عترت رشد و نمو کنند، کشور بیش از پیش به سلامت و تعالی و سعادت نزدیک خواهد شد. اهداف این حرکت دستیابی به آرمان بلندی است که امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقام معظم رهبری برآن پای فشرده‌اند و دولت تدبیر و امید همراه با ملت بزرگ ایران هم‌پیمان و همنوا بر این صراط مستقیم استوار مانده‌اند.

 

لازم می‌دانم از حضور میهمانان و شخصیت‌های دینی و علمی و مسؤولین و شرکت کنندگان در این حرکت جریان ساز قرآنی و به ویژه دست‌اندرکاران ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دیگر مشارکت کنندگان صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و از خداوند متعال می‌خواهم که در پناه قرآن کریم و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) همواره در تبلور بخشیدن به اندیشه‌های نورانی قرآن و ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی موفق و سربلند باشید./1304/203/ب1

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ارسال نظرات