۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۸۲۵۱
امام جمعه فارسان:

وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن نیست چراکه هرگز چنین اتفاقی محقق نخواهد شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای اتحاد است و این که روش و هدف حوزه و دانشگاه یکی شود.
امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، شامگاه پنج شنبه، 26 آبان ماه، در ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور روحانیان، طلاب و اهالی دانشگاه در مسجد امام حسین(ع) شهر فارسان برگزار شد، با بیان این که دانشگاه و حوزه محل تحصیل علم هستند، گفت: در دانشگاه علم و دانش مربوط به قول و نظر خداست اما در حوزه های علمیه، تحصیل علم و دانش در ارتباط با فعل خدا است.

 

وی تحصیل علم و دانش و کسب معرف و آگاهی در رابطه به این که چگونه خداوند کارها را انجام می دهد و موانع و اسباب کارها در چیست؟ را ویژه دانشگاهیان دانست و افزود: این که خداوند از انسان چه می خواهد و عاقبت انسان به کجا خواهد کشید و در یک کلام، خواسته های خداوند از انسان نیز در حوزه های علمیه و از سوی روحانیان پاسخ داده می شود.

 

امام جمعه فارسان با تأکید بر این که کار هر دو مجموعه در راستای خداوند متعال صورت می گیرد، ابراز داشت: متأسفانه امروزه نگاه ها به این صورت است که حوزویان کار خدایی می کنند و دانشگاهیان کار غیر خدایی و این تفکری باطل است چراکه هر دو در راه خداوند قدم می گذارند.

 

این مقام مسؤول با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن نیست چراکه هرگز چنین اتفاقی محقق نخواهد شد، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای اتحاد است و این که روش و هدف حوزه و دانشگاه یکی شود.

 

حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به این که هدف دانشگاه و حوزه یکی است و آن سعادت بشری است، خاطرنشان کرد: مطرح شدن علوم مختلف در دانشگاه و تحصیل در حوزه های علمیه همه برای رسیدن به خدا و استفاده بهتر از موهبت های الهی برای رسیدن به سعادت واقعی است.

 

وی با بیان این که هرگاه از کلمه وحدت سخن به میان می آید باید از تفرقه و اختلاف نیز حذر کرد، گفت: تفرقه در همه کارها سبب ضربه زدن می شود؛ به فرموده امیر مؤمنان(ع) باید از تفرقه بپرهیزیم چراکه تفرقه ریشه انسان را می سوراند و آخر ندارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فارسان با تأکید بر این که حوزه و دانشگاه باید مراقب تفرقه و اختلاف باشند چراکه هدفشان سعادت بشری است آن هم عالمانه و آگاهانه، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو مجموعه دست در دست هم دهند و تنها به فکر سعادت بشری باشند و بدانند که هر کجا با هم حرکت کرده اند، سعادت و پیروزی نصیبشان شده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که صنعت ملی شدن نفت با اتحاد دو شخصیت دانشگاهی و حوزوی کلید خورد و خوب هم پیش رفت اما چون اتحاد بین آن ها ادامه پیدا نکرد، نتیجه هم نداد، اذعان داشت: در طول تاریخ انقلاب امام راحل به خوبی توانست از این ظرفیت الهی در جهت پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب استفاده کند و امروز نیز رهبر فرزانه انقلاب سکاندار این اتحاد هستند و به حمدالله نیز نتیجه داده است./9457/202/ب1

ارسال نظرات