۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۸۲۶۲
نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی:

تفرقه مهم ترین راه نفوذ دشمن به کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی، تفرقه و اختلاف در کشور را مهم ترین راه نفوذ دشمن بیان کرد و گفت: تنها در سایه وحدت و همدلی است که می توان راه های نفوذ دشمن را بست و به پیشرفت و ترقی واقعی و آن چه که مورد نیاز امروز کشور هست، دست یافت.
حميدرضا عزيزي، نماينده مردم فارسان در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حمیدرضا عزیزی، نماینده مردم فارسان، اردل، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنج شنبه، 26 آبان ماه، در ویژه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور روحانیان، طلاب و اهالی دانشگاه در مسجد امام حسین(ع) شهر فارسان برگزار شد، وحدت را مهم ترین نیاز امروز کشور بیان کرد و گفت: باید با پیروی از سیره و روش پیامبر خاتم(ص) و ائمه اطهار(ع) به انسجام در کشور دست پیدا کنیم چراکه تنها در سایه سبک زندگی نبوی می توان به همدلی و همزبانی رسید.

 

وی، تفرقه و اختلاف در کشور را مهم ترین راه نفوذ دشمن بیان و تصریح کرد: تنها در سایه وحدت و همدلی است که می توان راه های نفوذ دشمن را بست و به پیشرفت و ترقی واقعی و آن چه که مورد نیاز امروز کشور هست، دست یابیم.

 

عزیزی، بسته شدن پرونده pmd را نتیجه وحدت و اتحاد همه مجموعه های درون کشور دانست و گفت: بسته شدن پرونده pmd موفقیت در عرصه های مختلف هسته ای و برجام، مرهون هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب، مقاومت ملت و مدیریت تیم هسته ای کشور است.

 

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، شهید مفتح را یک عنصر حوزوی دانشگاهی توصیف کرد و گفت: شهید مفتح با در نظر گرفتن تمام فعالیت های دوران زندگی خود لیاقت داشت تا نماد وحدت حوزه و دانشگاه شود.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران را یک سیستم با نهادهایی مانند حوزه و دانشگاه برشمرد و ادامه داد: عمل به وظیفه در نهادهای وابسته به سیستم جمهوری اسلامی سبب پیشرفت این سیستم خواهد شد و داشتن تعامل جهت رسیدن به اهداف، وحدت مطلوب را حاصل خواهد کرد.

 

این مقام مسؤول افزود: وحدت حوزه و دانشگاه نه حوزوی شدن دانشگاه را مد نظر قرار دارد و نه دانشگاهی شدن حوزه را بلکه منظور این است که هر جا وظایف این دو تداخل و تلاقی پیدا می کند برای رسیدن به اهداف مشترک که تعالی نظام جمهوری اسلامی و اسلام است با شناخت استقلال خود و وظایف سازمانی خود آمادگی تعامل را داشته باشند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر توصیه به دانشگاه که باید دست نیازش را به سوی حوزه دراز کند گفت: مبانی علوم انسانی از اصول موضوعه، فلسفه، جهان بینی و انسان شناسی اسلامی حاصل می شود پس برای تبیین این چارچوب و پارادایم اسلامی، حوزویان با توجه به تأثیر زیاد این چارچوب بر علوم انسانی می‏بایست علوم انسانی را مورد بررسی قرار دهند.

 

عزیزی گفت: علوم انسانی می بایست با توجه به آموزه های حوزه در نظام منتشر شود، هر چند راهکارهای زیادی ایجاد شده اما این مسأله هنوز به صورت کامل حل نشده و کماکان نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر بین حوزه و دانشگاه دارد.

 

نماینده مردم فارسان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این که در حال حاضر انسجام و همدلی و اتحاد خوبی بین همه مجموعه های نظام در سطح ملی و استانی حکم فرما است، تصریح کرد: امیدوار هستیم در سایه این همدلی ها بتوان اقدامات ارزنده و قابل قبولی در جهت رفع محرومیت در استان چهارمحال و بختیاری برداشته شود./9457/202/ب1

ارسال نظرات