۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۳۰۸۲۶۵
دبیر ستاد عالی هماهنگی بر کانون‌های مساجد:

قرآن بدون ولایت انسان را به مقصد نمی‌رساند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این که قرآن بدون ولایت انسان را به مقصد نمی‌رساند، گفت: چهره‌های قرآنی باید در کنار قرآن ولایت را فراموش نکرده و در راه تفسیر قرآن نیز وارد شوند.
حجت الاسلام ارباب سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرآن و اهل بیت(ع) را دو روی یک سکه از صراط مستقیم برای نجات و دستگیری بشر دانست و گفت: هرکسی با این دو منبع سرشار ارتباط بگیرد به طریق مستقیم هدایت می‌شود.

 

دبیر ستاد عالی هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به آیه انا انزلناه قرآنا عربیا لعلکم تعقلون بیان کرد: عقل انسان در پرتو نورانیت قرآن منور می‌شود و همان طور که جان انسان با بهره‌گیری از پرتو قرآن طراوت می‌گیرد اهل بیت نیز چنین هستند و روح انسان را جانی دوباره می‌بخشند.

 

وی ادامه داد: کسی که در مسیر عمل به قرآن باشد صالح است و کسی که صالح باشد را قرآن می‌فرماید که "و هو یتولی الصالحین" یعنی یقینا سرپرستی و یاری چنین فردی بر عهده خداوند خواهد بود و چنین افرادی از نورانیتی برخوردار می‌شوند که با بقیه متفاوت است، گرچه صراط قرآن ما را به هدف می‌رساند اما در کنار این راه شیطان کمین کرده و سوگند یاد کرده که همه را گمراه کند و برای این که بتوانیم در محضر قرآن و اهل بیت باشیم باید وضعیت شیطان را مرتب رصد کنیم.

 

حجت الاسلام ارباب سلیمانی با بیان این که شیطان به کسانی تسلط پیدا می‌کند که با او ارتباط برقرار کرده و ولایتش را بپذیرند، تصریح کرد: باید بدانیم که شیطان در مسیر مستقیم دائم در حال رصد و وسوسه ما است و باید مراقب شیاطین درون و بیرون باشیم، کسانی که بخواهند به سلامت به مقصد برسند باید هزینه آن را نیز پرداخت کنند از همین شهر اصفهان شهدای زیادی تقدیم ساحت اسلام شده و امروز نیز در نیجریه صدها نفر به شهادت می‌رسند تا از حریم قرآن و اهل بیت دفاع کنند.

 

دبیر ستاد عالی هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان خاطرنشان کرد: کسانی که در این دور از مسابقات شرکت کردند فرزندان مسجد هستند و نباید رابطه خود را با مسجد قطع کنند، گاهی انسان به توفیقاتی دست پیدا می‌کند اما پس از آن ارتباطش با مسجد کم می‌شود در حالی که زیبا نیست برخی مسجدی‌ها قرآنی نباشند و یا برعکس بنابراین باید در این مسیر راه را ادامه داده و متوقف نشوید.

 

وی با بیان این که قرآن بدون ولایت انسان را به مقصد نمی‌رساند، اظهار کرد: چهره‌های قرآنی باید در کنار قرآن ولایت را فراموش نکرده و در راه تفسیر قرآن نیز وارد شوند./1304/202/ب1

ارسال نظرات