۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۲۷۴
حجت الاسلام پناهیان:

مشکل جهان در آخرالزمان، نفاق است نه کفر و الحاد/ نظام لیبرال دموکراسی آخرین پرده از نفاق جهانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان با تأکید بر این که مشکل جهان در آخرالزمان، نفاق است نه کفر و الحاد، گفت: امروز با سه نوع جریان نفاق در جهان، امت اسلام و جامعه خود رو به رو هستیم که همه در جنایات یکدیگر سهیم هستند.
پناهيان پناهيان حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه پنجشنبه شب در همایش حمایت از رهبر عالیقدر حرکت اسلامی افریقا و پاسداشت شهدای نیجریه که با حضور مسؤولان، خانواده شیخ زکزاکی و اقشار مختلف مردم در مسجد کرامت برگزار شد، با اشاره به عبارت «تُعِزُّ به الاسلام و أهلَه و تُذِلُّ به النّفاق و أهله» در فراز پایانی دعای افتتاح، گفت: در این دعا، سخن از کفر و ذلالت آن نیست بلکه نفاق مطرح است چرا که در آخرالزمان، مشکل جهان، نفاق است نه کفر و الحاد.

 

وی با بیان این که امروز با سه نوع نفاق رو به رو هستیم، افزود: نخست، نفاق حاکم در کل جهان است؛ چنان که شاهد هستیم غرب و مستکبران عالم دائما خود را حامی اموری چون حقوق بشر، آزادی، رأی مردم و مخالف تروریسم و گروه های تکفیری نشان می دهند اما در واقع اینگونه نیستند و بشریت را کافران نجس و برده اسرائیل می دانند.

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: به عنوان نمونه واضح، رییس جمهور امریکا وقتی می خواهد به مسجد وارد شود کفش های خود را در می آورد که نشان دهد برای مسلمانان احترام قائل است در حالی که نه تنها به اسلام بلکه به کلیسا و کنیسه هم اعتقادی ندارد و مسلمانان را در جای جای جهان قتل عام می کند.

 

نظام لیبرال دموکراسی، آخرین پرده از نفاق جهانی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که نفاق جهانی در قالب جهان باز و آزاد سرمایه داری و با ابزار رسانه های به ظاهر آزاد در حال حکومت است، اضافه کرد: نظام لیبرال دموکراسی، آخرین پرده از نفاقی است که در حیات بشر حاکمیت دارد و به زودی فرو خواهد ریخت.

 

وی، درگیری با نفاق را سخت تر از درگیری با کفر دانست و گفت: پیامبر اسلام(ص) پس از 23 سال درگیری با کفر پیروز شدند و از آن پس، غربت اسلام به دلیل نفاق بوده است؛ کفر هم اگر حیات دارد در پشت پرده نفاق است.

 

در حوزه و دانشگاه تبیین شود که غرب چگونه پشت پرده دموکراسی به خیانت می پردازد

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که گاهی در دانشگاه های ما پرده های نفاق نه تنها آشکار نشده بلکه تحسین نیز می شود، افزود: پشت پرده این نفاق این است که هر که خلاف جریان لیبرال دموکراسی حرکت کند محکوم به فجیع ترین جنایات است. باید رفتار دول غربی را با آیات و روایات نفاق تحلیل و تفسیر و در این را در حوزه و دانشگاه تبیین کنیم که غرب چگونه پشت پرده دموکراسی به خیانت می پردازد.

 

وی تصریح کرد: اگر از مردم آزاده جهان بخواهیم که مصادیق نفاق جهانی را بگویند بی تردید دولت مردان غرب را از مصادیق برجسته عنوان می کنند؛ همان امری که از محورهای مهم نامه اخیر رهبر معظم انقلاب نیز هست.

 

گروه های تکفیری و عملکرد آل سعود در بحرین و نیجریه؛ نمونه اعلای نفاق در جهان اسلام

استاد حوزه و دانشگاه، نفاق در جهان اسلام را نوع دوم نفاق آخرالزمان برشمرد و گفت: این نفاق نیز مانند نفاق جهانی، در حال آشکار شدن است؛ داعش، سایر گروه های تکفیری و عملکرد آل سعود در بحرین و نیجریه نمونه اعلای این نفاق است. این ها از اسلام دم می زنند در حالی که به هیچ قرائتی از اسلام پایبند نیستند.

 

منافقان داخل کشور را با منافقان جهان اسلام و جهان یکی می دانیم

حجت الاسلام پناهیان، نوع سوم نفاق آخرالزمان را نفاق موجود در کشور عنوان و اظهار کرد: عده ای انتخابات در ایران را مانند انتخابات امریکا برمی تابند و هوس برقراری دموکراسی غربی را در جامعه اسلامی در سر می پرورانند چرا که نفاق آن ها تنها پشت سر این دموکراسی است که می تواند پنهان بماند.

 

وی افزود: منافقان داخل کشور را با منافقان جهان اسلام و جهان یکی می دانیم هر چند که دست به اسلحه نبرده اند و تنها با یاوه سرایی ها، ارکان نظام را که سد نفاق هستند، نشانه رفته اند. این ها نیز اگر دستشان برسد و فرصت پیدا کنند از هیچ جنایتی فروگذار نخواهند بود چنان که در فتنه 88 شاهد بودیم.

 

منافقان داخلی هم دست قاتلان شیعیان نیجریه هستند

استاد حوزه و دانشگاه خطاب به جوانان مؤمن انقلابی گفت: از این که منافقان داخلی به کشتار مردم فرانسه واکنش های متعدد نشان دادند اما نسبت به جنایت نیجریه سکوت کرده اند، تعجب نکنید چرا که این ها هم دست قاتلان نیجریه هستند و نه تنها این جنایت را محکوم نخواهند کرد بلکه در پنهان از این قتل عام خوشحال نیز هستند.

 

حجت الاسلام پناهیان گفت: نفاق داخل کشور ما حتی تا زمانی که تکفیری ها به این اوج رسوایی نرسیده بودند کم و بیش از آن ها دفاع هم می کردند. این ها هنوز از لیبرال دموکراسی غرب دفاع و نظام ولایی ما را به خاطر عدم رعایت استانداردهای آن محاکمه می کنند.

 

منافقان بی هزینه رسوا نمی شوند

وی در ادامه به فرازهایی از بیانات امام خمینی(ره) درباره لیبرال ها و نسبت آنان با منافقان اشاره و خاطرنشان کرد: طبق منش اسلامی و سیره انبیا و ائمه اطهار(ع)، باید منتظر باشیم منافقان آنقدر جنایت کنند که دستشان تا مرفق به خون مظلومان آلوده و خود رسوا شوند چنان که انقلاب اسلامی نیز هر چه پیش تر رفته، منافقان رسواتر شده اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که منافقان بی هزینه رسوا نمی شوند، افزود: این هزینه گاهی حتی تا کشتن حجت خدا می تواند باشد که نشان از درنده خویی منافقان دارد.

 

شهادت انسان ها را به ابرقدرت تبدیل می کند

حجت الاسلام پناهیان ضمن تبریک به خانواده شهدای نیجریه گفت: این تبریک هم برای شهادت عزیزانشان و هم برای این است که در راه پاسداشت اربعین حسینی فدا شده و به امام حسین(ع) پیوسته اند و هر که به حسین(ع) پیوست ابرقدرت می شود.

 

وی یادآور شد: این در حالی است که حماقت دشمنان اسلام اجازه نمی دهد درک کنند با کشتن 800 شیعه، در واقع 800 ابرقدرت را به افریقا بازگردانده است که در نهایت آن را از دست طاغوتیان نجات خواهند داد چنان که شهدای ایران اسلامی مردم ایران را نجات دادند./930/202/ب1

ارسال نظرات