۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۳۰۸۲۷۷
حجت الاسلام جوادی آملی:

هدف حوزه و دانشگاه واحد است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جوادی آملی عقل و نقل را دو موهبت بزگ خداوند خواند و گفت: عقل و نقل از هم جدا نیستند و حوزه علمیه و دانشگاه هدفی واحد را دنبال می کنند.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی پژوهشگر و استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته با حضور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه عنوان داشت: عقل و نقل دو موهبت بزرگ خداوند به بشر است، خداوند این دو دستگاه را در اختیار بشر قرار داده است تا حقایق اصلی را بکاوند و برای جامعه اسلامی به عنوان بهره ای از جهان طبیعت فراهم آورند تا هم سعادت دنیوی و هم سعادت اخروی را نصیب آن ها کنند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی ادامه داد: در جریانات دنیوی دو واقعیت مجزا وجود ندارد که یکی در حوزه و دیگری در دانشگاه تدریس شود بلکه این ها همه واحد هستند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: آن زمان دانشگاه یک دانشگاه اصیل و حوزه علمیه یک حوزه اصیل می شود که به این درک برسیم که عقل و نقل دو موهبت الهی هستند، نباید نقل را حوزوی و عقل را دانشگاهی دانست، نباید قول خدا را دینی و فعل خدا را غیر دینی تعبیر کرد زیرا انسان با چالش مواجه می شود.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا خاطرنشان کرد: امام فرمودند اگر ثمره انقلاب به آنجا منتهی شود که حوزه و دانشگاه دریابند که چقدر به هم نیازمندند کافی است، حوزه باید دریابد که چقدر علم دنیایی برای تکمیل و تأمین سعادت دنیوی و اخروی لازم است و دانشگاه نیز باید در مورد علوم حوزوی به این نتیجه برسد، در این صورت بسیاری از مشکلات حل می شود.

 

وی در خصوص به کار بردن اصطلاح ارتباط اسلام با سایر ادیان یادآور شد: ما یک دین بیشتر نداریم و بکار بردن این تفسیر غلط است، همه ادیان از یک دین واحد سخن گفتند و آن اسلام است.

 

حجت الاسلام جوادی آملی تأکید کرد: خدای واحد راه واحدی را برای هدایت همه انسان ها قرار داده است، در همه زمان ها و مکان ها نیز این راه واحد است، همه انبیای الهی نیز مبشر پیامبر بعد و مصدق پیامبر قبل از خود بودند.

 

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به شکل گیری داعش، بوکوحرام، القاعده و دیگر گروه های تروریستی گفت: این ها همان تفکرات انحرافی هستند که با پرچم توحید و نام پیامبر (ص) سعی در مسلمان جلوه دادن خود دارند اما تفکرات و رفتار آن ها با سخنان و آموزه های پیامبر(ص) سنخیتی نداشته و در تضاد کامل است و نمی توان این گروه های تروریستی را محصول تفکر اسلام ناب محمدی دانست./857/202/ب1

ارسال نظرات