۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۰۸۲۸۲
امام جمعه شهرستان جهرم:

ملاک وحدت حوزه و دانشگاه مقابله با نفوذ بیگانگان است

خبرگزاری رسا - امام جمعه شهرستان جهرم با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مقابله با نفوذ بیگانه در کشور، گفت: امروز ملاک وحدت حوزویان و دانشگاهیان در عملکرد سیاسی و اجتماعی این است که هر دو نهاد صاحب فکر و اندیشه کشور جلوی نفوذی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن اخطار می‌کنند، بگیرند.
حجت الاسلام لطف الله دژکام، امام جمعه جهرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، شهادت مظلومانه شیعیان نیجریه را که با توطئه اسرائیل و همکاری دولت ظالم و ارتش سفاک نیجریه خون مطهرشان بر زمین ریخته شد، به عموم انسان‌های آزاد و آزاداندیش جهان تسلیت گفت.
 
وی سخنان خود را به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد و گفت: حرکت دکتر مفتح، روح و حقیقت اسلامی دانشگاهیان را به حوزویان شناساند، تلاش او با ریخته شدن خون مقدسش به ثمر نشست و وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفت و همه دلسوزان برای اسلام حول محور ولایت امام راحل و رهبر معظم انقلاب به برکت این تلاش ها جمع هستند.
 
حجت‌الاسلام دژکام افزود: در طول 36 سال از طرح شدن موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، نظریه‌های مختلفی همچون وحدت ایدئولوژیک، وحدت ساختاری و وحدت بر مبنای تقسیم کار ارائه شده و منتقدان متعددی درباره این نظریه‌ها صحبت کرده‌اند که باید به دیدگاه نظریه‌پردازان مختلفی که در این زمینه صحبت کرده‌اند احترام بگذاریم.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بحث وحدت، حوزه و دانشگاه را از منظر علم و دین، سنت و مدرنیته و بازسازی علوم انسانی در جامعه تقویت کرد، میدان داد و به معرکه آرا کشانید که آن برای خود ارزشمند است، اما هدف اصلی خود را از طرح این موضوع مهم، بررسی وحدت حوزه و دانشگاه از نگاه رهبر معظم انقلاب و امام راحل عنوان کرد.
 
وی با اشاره به این‌که حوزویان و دانشگاهیان در افق بالاتر و وسیع‌تر می‌توانند وحدت داشته باشند و آن وحدت در هدف است، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که چارچوب هدف این نظام و انقلاب اسلامی حرکت به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل است، و تلاش‌های علما و دلسوزان انقلاب اسلامی و خون‌های مقدس شهدای ما برای اسلامیت این نظام ریخته شده است.
 
حجت‌الاسلام دژکام با طرح این سئوال که امروز حوزویان و دانشگاهیان برای رسیدن به این هدف چه برنامه‌هایی دارند و چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، تصریح کرد: این هدفی که فرموده‌اند مورد توجه مقام معظم رهبری است همان هدفی است که قرآن کریم برای جامعه اسلامی تعیین کرده و مژده‌ قرآن کریم برای جامعه اسلامی است.
 
وی در ادامه با یادآوری این مطلب که امروز صدای فریاد ملت مسلمان ایران از نیجریه، لبنان، ‌کشمیر، افعانستان و کشورهای دیگر بلند است و این حرکت انقلابی در جایی محدود نمی‌ماند، افزود: ایران اسلامی مرکز و ام القرای کشورهای نوخواسته اسلامی می‌شود و امت‌های نوخواسته اسلامی به مردم ایران عنایت دارند و شما هم از آنان حمایت می کنید.
 
امام جمعه شهرستان جهرم با بیان این‌که قدرت ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران به مرحله‌ای رسیده است که آمریکا اعتراف می‌کند و می‌گوید بدون ایران نمی‌شود درباره سوریه تصمیم گرفت، خاطرنشان کرد: باید در همه ابعاد محکم روی پای خود بایستیم تا هیچ کس نتواند جامعه اسلامی ایران ما را به هیچ شکلی تهدید و تحریم کند.
 
وی با تأکید بر این‌که حرکت وحدت حوزه و دانشگاه باید به سمت تشکیل جامعه اسلامی پیشرفته مستقل که روی پای خود ایستاده است باشد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه وحدتی است که تمدن جدیدی را برای دنیا به ارمغان می‌آورد، چشم کفار را کور کرده و دل خانواده‌های شهدا و کسانی که برای انقلاب اسلامی زحمت کشیده‌اند شاد خواهد کرد.
 
حجت‌الاسلام دژکام در بخش دیگری از سخنان خود چهار شاخص را برای وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد و اظهار داشت: نخستین شاخصه قرآنی وحدت حوزه و دانشگاه آن است که نسبت به کافران سخت و شدید هستند که نرمی با کفار خدشه در وحدت حوزه و دانشگاه است.
 
وی با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری برای مقابله با نفوذ بیگانه در کشور، گفت: کسانی که ممکن است تعبیر کنند از اسلام رحمانی اگر منظورشان این است که نسبت به کفار شدید نباشیم و بیاییم همه امکانات و مصالح کشورمان را بدهیم تا کفار بخورند و ببرند، چنین چیزی معنا ندارد؛ ما مخالف تروریست هستیم اما مخالف ضایع شدن استعدادهای کشور هم هستیم.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: امروز ملاک وحدت حوزویان و دانشگاهیان در عملکرد سیاسی و اجتماعی این است که هر دو نهاد صاحب فکر و اندیشه کشور جلوی نفوذی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن اخطار می‌کنند، بگیرند.
 
وی با اشاره به مسأله خودی و غیرخودی، دومین شاخصه وحدت حوزه و دانشگاه را مهربان بودن با خودی‌ها عنوان و ابراز کرد: خودی در دیدگاه رهبر معظم انقلاب کسی است که دلش برای اسلام و انقلاب می‌تپد و دلسوز انقلاب اسلامی ایران از هر جناح و جریان سیاسی است و غیرخودی کسی است که برنامه‌هایش را از بیگانه می‌گیرد و دلش برای برگشتن آمریکا می‌تپد.
 
حجت‌الاسلام دژکام با بیان این‌که همه مسئولان باید مرز خودی و غیرخودی را در انتخاباتی که در پیش رو داریم مراعات کنند، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید این باشد که مجلسی داشته باشیم که همه نیروهایش خودی و دلسوز نظام باشند و کسی که دلش به آن طرف آب است و عکس واتس آپ و تلگرامش را پای فلان برج آمریکا می‌گذارد نمی‌خواهند.
 
وی سومین شاخصه وحدت حوزه و دانشگاه را حضور پرشور در نماز جمعه به عنوان حرکت تمدن‌ساز و وحدت بخش اسلامی عنوان کرد و گفت: حوزویان و دانشگاهیان حضور پررنگ‌تری در نماز جمعه داشته باشند که مردم به حضور آنان دلگرم می‌شوند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کسب فضل و رضایت خداوند متعال را چهارمین شاخصه وحدت حوزه و دانشگاه نام برد و اظهار داشت: حوزویان و دانشگاهیان هرگز نباید به دنبال غرض‌های صنفی، گروهی و جناحی باشند که این غرض‌ها امت ما را ضعیف و حرکت آنان را متوقف می‌کند./920/پ202/ج
ارسال نظرات