۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۸۲۹۵
امام جمعه شهرری:

دست رژیم صهیونیستی و عربستان در کشتار شیعیان نیجریه مشهود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با بیان این‌که زکزاکی رهبر شیعیان در نیجریه از جمله شیعیان بود که در زمان حیات امام راحل با رجوع به ایشان شیعه شد، گفت: ما امروز به وضوح دست اسرائیل، عربستان سعودی و وهابیت را در این کشتار مشاهده می‌کنیم.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در خطبه اول نماز که در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، بعد از توصیه مردم به تقوای الهی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از جمله سفارشات امام حسن عسگری(ع) دعوت مردم به تقوای الهی و پرهیز از گناه بود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه حفظ حقوق همسایگان، صداقت در گفتار و امانت‌داری از مصادیق تقوا است، تصریح کرد: امام راحل به عنوان انسان با تقوا در وصیت نامه خود بیان می‌کنند که من با دل و ضمیری آرام و قلبی مطمئن به سوی خداوند می‌روم؛ این حاصل تقوای الهی در وجو مومنان است.

 

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه ارزش و اهمیت کیفیت حیات دنیوی بر کمیت آن مهم تر است گفت: کسب مال حلال، داشتن نسلی صالح و عمری که به اطاعت از خدا صرف شده باشد از امور کیفی حیات دنیوی محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در خطبه دوم بعد از دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، ابراز کرد: از خصیصه‌های برجسته امام حسن عسگری(ع) وجود فرزند مبارک ایشان است که بسیاری از انبیا(ع) و ائمه معصومین(ع) مژده ظهور او را به مردم داده‌اند.

 

وی با اشاره به کشتار و مصیبت بزرگ جهان اسلام و تشیع که در این هفته در نیجریه رخ داد، اظهار داشت: در این هفته ارتش نیجریه صدها شیعه را در نیجریه به شهادت رساندند و همانند فاجعه منا شهدا را در قبرهای دسته جمعی مدفون کردند امروز زندگی به شیعیان نیجریه بسیار سخت می‌گذرد و از وظایف مسلمانان شکستن سکوت دولت مردان جهان اسلام در مقابل این فاجعه دلخراش است.

 

امام جمعه شهرری ادامه داد: زکزاکی رهبر شیعیان در نیجریه از جمله شیعیان بود که در زمان حیات امام راحل با رجوع به ایشان شیعه شد ما امروز به وضوح دست اسرائیل، عربستان سعودی و وهابیت را در این کشتار مشاهده می‌کنیم.

 

حجت الاسلام شاهچراغی عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت مردم سبب پیروزی پرونده pmd بود چرا که با قطعنامه‌هایی که در طی این 14 سال در شورای امنیت بر ما وارد کردند جز با مقاومت مردم این پیروزی میسر نمی‌شد و کسی نباید از این پیروزی به نفع خود سوء استفاده کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: رییس جمهور در دوم دی به شهرری سفر می‎کند و امید است این سفر به رفع مشکلات عمده این شهر ختم شود./813/201/ب1

ارسال نظرات