۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۳۰۸۲۹۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

وحدت عملی حوزه و دانشگاه عامل رشد و بالندگی نظام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند، چرا که جدایی این دو مرکز و قطب علمی کشور بزرگ‌ترین لطمه به فرهنگ اسلامی و عامل نفوذ دشمن است.
مدير حوزه علميه مازندران

حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تعارض موجود بین دین و علم را حل و فصل می کند تا این دو مکمل هم بوده و در جهت رفع مشکلات تلاش شود. 

 

وی با بیان این که تفرقه سیاست کهنه و قدیمی دشمنان برای بروز اختلاف در جامعه به ویژه میان دو قطب علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه است، افزود: حوزه و دانشگاه باید با اتحاد و رفع نواقص در جهت تکمیل هم گام های بلندتری بردارند.

 

حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: اگر چه قبل از دکتر مفتح، آیت الله مطهری و شهید بهشتی نیز در این زمینه کارهای مهمی در جهت ایجاد وحدت در بین حوزه و دانشگاه انجام دادند، اما تلاش های شبانه روزی شهید مفتح از زمان دانشجویی موجب شد که ایجاد وحدت و اتحاد در حوزه و دانشگاه بیشتر از گذشته قوت گرفته و بارقه های امید دمیده شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که سالروز نامگذاری وحدت حوزه و دانشگاه روز بزرگی است که خداوند الفت، برکت، خیر و وحدت را در بین حوزه و دانشگاه در قالب اخوت و برادری بنا نهاده است، اظهار داشت: تفرقه، جدایی و رویارویی بین حوزه و دانشگاه بدترین ضربه است که دین و علم را در برابر هم قرار می دهند که این ایده و تفکر زاییده فکر دشمنان اسلام و انقلاب است. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند، چرا که جدایی این دو مرکز و قطب علمی کشور بزرگ ترین لطمه به فرهنگ اسلامی است و دشمنان نیز در تلاش هستند وحدت بین حوزه و دانشگاه را از بین ببرند. 

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که دانشگاه برای جهان اسلام و آینده کشور مهم است همان‌طوری که حوزه نیز برای آینده کشور و انقلاب و دین مهم است، افزود: به همین دلیل این دو قطب علمی کشور باید با هم باشند و جدایی این دو از هم تفرقه و سیاست دشمن است و باید بدانیم رگه های شیطانی همواره وجود دارد و هیچ گاه از بین نمی رود و به همین جهت باید با آگاهی بیشتری عمل کنیم. 

 

وی با بیان این که دستاورد وحدت در بین دو قشر فرهیخته و متفکر حوزه و دانشگاه مهم است، یادآور شد: وحدت این دو نعمتی برای رویارویی با خسارت و بر ملا کردن دسیسه های دشمنان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین عبادت در شرایط فعلی نزدیک کرد این دو قطب به یکدیگر و افزایش نگاه مثبت در بین حوزویان و دانشگاهیان نسبت به هم است، افزود: وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه فکری و علمی باید مورد توجه خاص باشد تا تعالی و پیشرفت حاصل شود. 

 

وی با اشاره به این که امام راحل با ایجاد روحیه وحدت، برادری و یکپارچگی در جامعه ایران به ویژه بین دانشگاه و حوزه زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد و ما باید در ادامه این راه استوارتر گام برداریم، بیان داشت: تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در راستای مقابله با استکبار و جلوگیری از تاثیرگذاری سیاست های اختلاف انگیز دشمنان است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیشرفت همه جانبه کشور در گرو تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش این دو نهاد برای تحقق آرمان های امام راحل است، گفت: تعامل علمی و فرهنگی زمینه ساز وحدت در حوزه و دانشگاه است. 

 

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه برای توسعه و سربلندی ایرن تلاش می کنند بنابر این باید با شناخت ظرفیت های فراوان یکدیگر بر عزت نظام اسلامی اثر گذار باشند، تصریح کرد: امروز تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه یک مسأله بسیار مهم است که باید به درستی در دانشگاه انجام شود و رسالت حوزه در نهادینه کردن این امر در دانشگاه ها بسیار سنگین است. 

 

حجت الاسلام طاهری افزود: این وحدت پیوند تلفیق تجربه و ارزش است و برای رسیدن به سعادت به تزکیه و علم نیاز داریم که با وحدت حوزه و دانشگاه، سعادت همه جانبه فراهم می‌شود اما باید توجه داشت که هر دو باید به خوبی امور و وظایف خود را انجام دهند./950/302/ب1

ارسال نظرات