۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۳۲۷
امام جمعه موقت اصفهان:

کشتار شیعیان نیجریه ادامه جنایت‌های آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه، گفت: امروز پیروان امام علی(ع) در همه جا مظلوم هستند، آمریکا به این نتیجه رسیده است که اگر شیعه را سرکوب کرد، دیگر اسلامی باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با محکوم کردن کشتار شیعیان نیجریه، گفت: امروز پیروان امام علی(ع) در همه جا مظلوم هستند، آمریکا به این نتیجه رسیده است که اگر شیعه را سرکوب کرد، دیگر اسلامی باقی نخواهد ماند و این سیاست را در دنیا به پیش گرفته است.

 

وی با اشاره به این که جنایات آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود اکنون در نیجریه ادامه یافته است، افزود: یک حسینیه را به دست ارتش رسمی نیجریه تخریب کردند و افراد بسیاری را کشتند، خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی را هم کشتند و خود علامه زکزاکی را زخمی و مجروح کردند، اینان همان اذناب آمریکا و اسرائیل هستند.

 

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: باید به آمریکا و اسرائیل گفت هر چه که مکر دارید انجام بدهید و هر جنایتی که می‌خواهید انجام بدهید، اما بدانید جهان از آن شیعه و فرزندان ایشان است،‌ آل‌سعود خبیث و مرتجع هم بداند که مانند صدام هر چه قدر غلامی و نوکری آمریکا و اسرائیل را بکند، در نهایت به دست خود آنان نابود خواهد شد.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه از ابتدا وجود داشت، در مکتب امام باقر(ع) و در مکتب امام صادق(ع) نیز هم جابربن‌حیان‌ها تربیت شدند و هم این که قرآن و حکمت و روایت را تعلیم دادند، یکی از خیانت‌های استکبار جدا کردن حوزه از دانشگاه بود.

 

حجت‌الاسلام میردامادی گفت: معنای وحدت حوزه و دانشگاه این است که مانند زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علوم مختلف در کنار یکدیگر تدریس شود،‌ عالم دینی باید در دانشگاه نفوذ کند و ایمان و ترس از خدا را در دانشگاه تزریق کند، اگر این گونه بود پزشکی که از دانشگاه بیرون می‌آید، متدین و متعهد خواهد بود.

 

وی گفت: اگر خدای ناکرده دانشگاه با حوزه علمیه وحدت نداشت، آن وقت مانند قضیه‌ای که اخیرا پیش آمد می‌شود، بچه‌ای به پزشک مراجعه می‌کند و زخم او را بخیه می‌زنند اما پس از اظهار ناتوانی ولی این بچه از پرداخت هزینه، پزشک به پرستار امر می‌کند که این بخیه را باز کند، این نتیجه جدایی حوزه از دانشگاه است.

 

حجت‌الاسلام میردامادی با بیان این که وقتی طلبه و دانشجو در کنار هم قرار گرفتند، علم و معنویت در کنار هم قرار می‌گیرد و به رشد و تعالی می‌رسد، ادامه داد: ما نتیجه جدایی حوزه و دانشگاه را دیده‌ایم، هر چه نگاه بکنیم امروز هر کشوری که از نظر علوم مادی قوی‌تر است،‌همچون آمریکا جنایت‌ها و کشتار آنان بیشتر است.

 

وی با گرامیداشت روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گرایی اظهار کرد: باید ابتدا معنای خشونت و افراطی‌گرایی را مشخص کنیم، کسی که درد دین دارد و در مقابل بی‌دینی فریاد می‌زند، افراطی نیست، افراطی‌های امروز آن وهابی‌های جنایت‌کاری هستند که امروز علیه شیعه به هر ترفند و جنایتی دست می‌زنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: در سال 260 هجری قمری ایشان از دنیا رفتند و در سال‌های پایانی عمرشان به سامرا تبعید شدند، و در یک منطقه نظامی زندانی بودند و با شجاعت و رشادت در برابر زورگویی‌هایی معتمد ایستادند، امروز نیز باید بگوییم شجاعت رهبر و امام خمینی(ره) بر اساس دین الهی است.

 

وی با تبریک روز آغاز امامت ولی‌عصر(عج) در روز 9 ربیع‌الاول گفت: در روز 9 ربیع‌الاول 260 هجری امام مهدی(عج) به امامت رسیدند، 5 سال در دوران غیبت صغری به سر بردند و پس از آن غیبت کبری آغاز شد و امام زمان(عج) در پس پرده غیبت قرار گرفتند.

 

حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: هر چه دنیا پیش می‌رود و مردم پیشرفت‌های مختلف را به دست می‌آورند، مردم دنیا به این نتیجه می‌رسند که یا باید جهان با این سلاح‌های مختلف و هسته‌ای نابود شود یا باید مصلح قیام کند و تمام دنیا را اصلاح کند و آن کسی که بخواهد جهان را اصلاح کند جز امام زمان(عج) کسی نخواهد بود.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره آیت‌الله بهبهانی خاطرنشان کرد: این از کارهای ارزشمند است، ایشان عالم فقیه و شخصیت کم‌نظیری بودند و سال‌های بسیاری در حوزه علمیه اصفهان تدریس می‌کردند، وقار، سکینت، ایمان تقوا و آرامش از چهره نورانی ایشان می‌بارید.

 

پس از برگزاری نماز جمعه، مردم نمازگزار، خداجو و مؤمن اصفهان همراه با نمازگزاران سراسر کشور، با شعارهای «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل‌سعود»، و «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» در اعتراض به کشتار نیجریه راهپیمایی کردند.

 

این راهپیمایی از میدان امام(ره) از جلوی عمارت عالی‌قاپوی اصفهان به سمت خیابان حافظ ادامه یافت و نمازگزاران خشم و انزجار خود را جنایت دولت نیجریه در کشتار صدها تن از شیعیان نشان دادند./914/201/ب1

ارسال نظرات