۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۰۸۳۳۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

حاشیه سازی و تفرقه در انتخابات، اقتدار کشور را خدشه دار می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه تفرقه افکنی در انتخابات اقتدار کشور را خدشه دار می کند، گفت: در انتخابات از تفرقه و حاشیه سازی پرهیز شود.
حجت الاسلام حجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت استان کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: مردم باید آگاهانه قدم در میدان گذارند و اجازه ندهند به وحدت ملی و اتحاد بی نظیر کشور ایران خدشه ای وارد شود.

 

وی افزود: افرادی که کاندید حضور در عرصه های انتخابات می شوند باید به دور از جاه طلبی، مصالح کشور را در نظر بگیرند و بینش و آگاهی خود را در مسائل مختلف جهانی افزایش دهند، نباید با ایجاد حواشی آب در هاون دشمن ریخت، اشخاصی که احساس توانمندی و کارایی می کنند قدم در این عرصه بگذارند.

 

حجت الاسلام حجتی تأکید کرد: مردم نیز در این زمینه وظیفه دارند فرد اصلح و شایسته را برگزیده و با التزام به قوانین جمهوری اسلامی ایران و دوری از تفرقه حضوری پر رنگ و ماندگار در عرصه انتخابات داشته باشند.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: به همان نسبت که حضور گسترده مردم در انتخابات به اقتدار کشور می افزاید، وجود تفرقه و حاشیه سازی اقتدار و هیبت کشور را در هم می شکند.

 

خطیب جمعه این هفته کرمانشاه بیان داشت: نباید اجازه داد در انتخابات شاهد تهدید و تطمیع رأی دهندگان باشیم زیرا این امر سلامت انتخابات را به خطر می اندازد.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر و به شهادت رسیدن شیعیان نیجریه خاطرنشان کرد: این اقدامات ددمنشانه محکوم است و مراجع جهانی باید در مقابل این اقدامات موضع گیری کنند اما متأسفانه شاهد سکوت مدعیان حقوق بشر در خصوص حوادث نیجریه هستیم.


 
حجت الاسلام حجتی ادامه داد: آیت الله زکزاکی از مروجان اندیشه ناب اسلامی و تشیع در نیجریه است، همه مسلمانان در سراسر جهان باید از حق امنیت برخوردار باشند و دولت ها در این باره مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

 

خطیب جعه موقت استان کرمانشاه دولت ترکیه را دچار توهم در امور سوریه و عراق خواند و گفت: ترکیه خیال خام تجزیه عراق و سوریه را در ذهن می پروراند اما باید بداند که سرنوشت سوریه و عراق به دست مردم کشورشان تعیین می شود.

 

امام جمعه موقت کرمانشاه با تأکید بر لزوم حفظ و تداوم صله رحم در زندگی مردم یادآور شد: شب یلدا که بلندترین شب سال است سنتی نیک و حسنه یعنی صله رحم را زنده نگاه می دارد، سنت های پسندیده و نیک باید در زندگی مسلمانان پر رنگ شده و به فراموشی سپرده نشوند./857/201/ب1

ارسال نظرات