۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۳۰۸۳۳۹
حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

انقلاب اسلامی سبب احیای فرهنگ وقف شده است/ ضرورت وقف برای ازدواج جوانان

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه انقلاب اسلامی را سبب احیای فرهنگ وقف و موقوفات دانست و گفت: در دوره های پیش از انقلاب به مسأله وقف و موقوفات توجه نمی شد و حتی مورد هجمه نیز قرار می گرفت اما پس از انقلاب و با تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این فرهنگ الهی احیا شد.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با گرامیداشت هفته وقف، این کار خیر را صدقه جاریه عنوان و بر ضرورت فرهنگ سازی بیشتر درباره وقف تأکید کرد.


وی افزود: در آیات قرآن کریم و روایات ائمه طاهرین(ع) بسیار مسأله وقف و انفاق تأکید شده است و خود اهل بیت(ع) در عرصه وقف پیشگام بودند، انسان در زمان حیات خود می تواند اموالش را در موضوعات گوناگون وقف کند و از ثواب آن حتی پس از مرگ نیز برخوردار شود چرا که پیامبر اسلام فرمودند رابطه انسان پس از مرگ با صدقه جاریه قطع نمی شود.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه انقلاب اسلامی را سبب احیای فرهنگ وقف و موقوفات دانست و اظهار داشت: در دوره های پیش از انقلاب به مسأله وقف و موقوفات توجه نمی شد و حتی مورد هجمه نیز قرار می گرفت اما پس از انقلاب و با تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب این فرهنگ الهی احیا شد.


وی ادامه داد: وقف در تعالی و رشد معنوی انسان ها بسیار اثرگذار است، واقفان افرادی هستند که سرمایه‌هایشان را مدیریت کرده و رابطه اموالشان را با خودشان حتی پس از مرگ حفظ می‌کنند و از این طریق از ثواب بسیاری بهره مند می شوند.


رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که خوشبختانه فرهنگ وقف در حال رشد بوده و مورد توجه ملت ایران است، ابراز داشت: بر اساس آمار از ابتدای انقلاب تا سال 89 حدود 6 هزار و 800 مورد وقف به ثبت رسیده است، همچنین از سال 89 تاکنون نیز بیش از 9 هزار وقف صورت گرفته که این نشان‌دهنده رشد فرهنگ وقف در جامعه و اقبال مردم به این کارخیر است.


وی عنوان کرد: در سال جاری از محل موقوفات با نیت کمک به فقرا 10 میلیارد تومان برای دو هزار و 300 نفر هزینه شده است، در مورد اجرای نیات واقفان که وظیفه اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است بیش از 500 هزار وقف‌نامه مورد بررسی قرار گرفته و ثبت شده‌ است.


حجت الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: تاکنون 770 نیت وقف شناسایی شده است، با توجه به شرایط موجود، وقف برای حوزه‌های علمیه به منظور تربیت طلاب علوم دینی، ازدواج جوانان، بهداشت و درمان و همچنین رشد و توسعه علم و فناوری بای از اولویت های وقف و واقفان باشد./1323/

ارسال نظرات