۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۳۴۰
امام جمعه زنجان:

اقدامات وحشیانه داعش و بوکوحرام با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان بر ضرورت جلوگیری از اقدامات وحشیانه بوکو حرام، داعش و النصره تأکید کرد و گفت: این اقدامات فجیع با توطئه‎ های آمریکا، صهیونیسم، عربستان سعودی و قطر انجام می‎ گیرد.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه‏های نماز جمعه این شهر با اشاره به روز ملی مبارزه با خشونت و افراط گرایی در تقویم کشور، گفت: همواره دو گروه افراطی و تفریطی در جوامع وجود داشته و خواهند داشت.

 

وی در ادامه با بیان این که برخی ها عادت دارند جلوتر از امام و رهبر خویش گام بردارند خاطرنشان کرد: گروه های افراطی همواره جامعه را دچار چالش می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه یکی از مصداق های بارز افراط و تفریط را کشتار مسلمانان جهان خواند و اظهار داشت: گروه های تکفیری، داعش و النصره از گروه های افراطی هستند که به نام اسلام، مسلمانان به ویژه شیعیان را قتل عام می کنند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با ابراز تاسف از کشتار مسلمانان در نیجریه این اقدام را وحشیانه و به دور از انسانیت عنوان کرد و گفت: علامه زکزاکی خدمات بزرگی را در نیجریه ارائه کرده است که شهادت سه پسر این علامه بزرگوار مؤید این مطلب است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره بر ضرورت جلوگیری از اقدامات وحشیانه بوکو حرام، داعش و النصره، تصریح کرد: این اقدامات فجیع با توطئه‎ های آمریکا، صهیونیسم، عربستان سعودی و قطر انجام می‎ شود.

 

وی در ادامه با بیان این که اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی از جمله توطئه‏ های آمریکا است، افزود: متهم کردن ایران اسلامی به داشتن بمب هسته ای نیز دروغی بود که 14 سال اثبات آن به طول کشید اما هرگز نتوانستند آن را به اثبات برسانند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به این که با فتوای مقام معظم رهبری دشمنان می دانستند ایران از بمب هسته ای استفاده نمی کند، گفت: اما اسلام هراسی موجب شد تا دشمنان این موضوع را 14 سال به تاخیر اندازند.

 

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت سفر افرادی که به ایران و عراق و سوریه رفته اند، به آمریکا از سوی کنگره این کشور، اظهار داشت: تصویب این قانون نیز در همان راستای ایران هراسی و اسلام هراسی است که دشمنان با توهمات خیالی خود به راه انداخته اند./949/202/ب1

ارسال نظرات