۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۸۳۹۳
معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق زاهدان:

حوزه و دانشگاه قبل از اصلاح جامعه در خود بنگرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محبی گفت: اگر حوزه تصمیم بگیرد که به فکر معیشت دینی مردم نباشد و دانشگاه نیز از تأمین معیشت دنیایی مردم صرف نظر کند و هر دو فکر خود باشند جامعه اصلاح نخواهد شد.
حجت الاسلام مهدي محبي، معاون پژوهش و تهذيب مدرسه علميه امام صادق زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام مهدی محبی، در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که امشب در پردیس شهید مطهری دانشگاه فرهنگیان زاهدان برگزار شد، گفت: در جامعه کنونی رویکرد حوزه و دانشگاه اصلاح جامعه است.

 

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان ادامه داد: چنین رویکردی غلط به نظر می‌رسد یعنی این دو باید بیش از اینکه به فکر اصلاح جامعه باشند، در خود بنگرند.

 

وی اضافه کرد: اگر حوزه تصمیم بگیرد که به فکر معیشت دینی مردم نباشد و دانشگاه نیز از تأمین معیشت دنیایی مردم صرف نظر کند و هر دو فکر خود باشند جامعه اصلاح نخواهد شد.

 

حجت الاسلام محبی اظهار داشت: امام راحل ابتدا خودش را تغییر داد و سپس به انقلاب دست پیدا کرد این بدین معنا است که اگر قدرت روحی انسان به تغییر در خود بینجامد، خداوند اثر وضعی این تغییر را در عالم نمایان خواهد کرد.

 

وی یکی از مصیبت‌های انسان را پرداختن به دیگران دانست و عنوان کرد: این مصیبت است که انسان همواره به دیگران بپردازد و خود را فراموش کند؛ چرا که اگر برای جان خود ارزش قائل نباشیم برای جامعه هم ارزشی قائل نخواهیم بود.

 

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان با اشاره به آیات قرآن، افزود: خداوند نیز در قرآن وعده داده است تا هنگامی که انسان در خودش تغییر ایجاد نکند او نیز چیزی را تغییر نخواهد داد یعنی تا زمانی که مسلمانان نسبت به اتفاقات اطراف خود حساس نشوند، اوضاع به همین قرار خواهد بود./831/202/ب1

ارسال نظرات