۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۴۲۱
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

تفکر داعش برخواسته و در امتداد تفکر وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر این که یکی از اهداف ایجاد داعش امنیت بخش به رژیم صهیونیستی است، گفت: غرب با به وجود آوردن داعش به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و همچنین بد بین کردن جامعه جهانی نسبت به اسلام است.
حجت الاسلام محمود مهدي پور

حجت الاسلام محمود مهدی پور محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که اتفاقات و نا امنی های اخیر در اروپا درس آموز است، گفت: مبانی فکری داعش و حمایت دولت های غربی از این مبانی فکری باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: تفکر داعش برخواسته و در امتداد تفکر وهابیت است و مهمترین نظام حامی وهابیت نظام سعودی است.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که کشورهای غربی بعد از کشتار حدود 7 هزار انسان بی گناه در منا هیچ پیام تسلیتی ارسال نکردند، گفت: انسان های بی گناهی که در حال عبادت کشته شدند، اما نظامی که در حالت خوشبینانه سهل انگاری کرده بود، هیچ اعتراضی به او نشد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر این که انفجار پاریس به غربی ها اثبات کرد که کشتار بی گناه چقدر درد آور است، گفت: داعش تربیت شده نظام سعودی است، چرا که سعودی ها داعش را آموزش داده و حمایت کرده اند.

 

وی با اشاره به نقش غربی ها در به وجود آوردن و تجهیز داعش، گفت: غرب با به وجود آوردن داعش به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و همچنین بد بین کردن جامعه جهانی نسبت به اسلام است.

 

به گفته وی، با ایجاد داعش، اسلام را بی رحم، خشن و جاهلانه نشان دادند و هدف شان خورد کردن اسلام و ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و امنیت بخشی به رژیم صهیونیستی بود.

 

حجت الاسلام مهدی پور با تأکید بر این که بر اساس آموزه های اسلامی هر کس چاهی بکند، خود گرفتار آن چاه خواهد شد، گفت: داعش چاهی بود که برای مسلمانان کنده شده و تعدادی مسلمان نیز در آن افتادند، اما غربی ها نیز گرفتار جنایتکاران تربیت شده تفکر وهابیت و غرب شدند تا دست از حمایت گروه های تروریستی بردارند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: داعش از گروه هایی است که منهای تعقل و تفکر اصیل انسانی و اسلامی است و بسیاری از اعضای آن جهت دست یابی به اهداف دنیایی شان به این گروه پیوسته اند./1307/302/ب3

ارسال نظرات