۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۴۳۶
مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک:

استاد در تربیت طلبه پژوهش محور تأثیر گذار است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به این که با برنامه ریزی ویژه طلاب در زمینه های پژوهشی و توجه هرچه بیشتر اساتید به پرداختن دانش پژوهان به تحقیق می توان پژوهش محوری را در میان این گروه نهادینه کرد، گفت: استاد در تربیت طلبه پژوهش محور تأثیر گذار است.
حجت الاسلام حسن آذرافروز ، مدير مدرسه علميه بقيه الله(عج) انديمشک سفيران هدايت شمال خوزستان

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که نگاه حوزه های علمیه سفیران به انجام فعالیت های پژوهشی به این صورت که طلاب بایستی کار پژوهشی انجام دهند، است، ادامه داد: به طلاب آموزش های لازم در این زمینه داده می شود و سپس از آنها کار تحقیق می خواهند.

 

وی با بیان اهمیت اهتمام طلاب به انجام فعالیت های پژوهشی، اظهار داشت: طلبه ای که کار پژوهشی انجام ندهد در حقیقت در حالت خنثی قرار دارد و همچون گلی است که ریشه آن در آب نباشد.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که  اگر کتاب، کتابخوانی و تحقیق از شخص توانمند در زمینه انجام کارهای پژوهشی گرفته شود، می توان او را به دریایی بی عمق تشبیه کرد، گفت: طلاب بایستی در زمینه های اخلاقی، تاریخی، تربیتی، فقهی، اجتماعی، سیاسی شامل همه علوم سیاسی، انقلاب اسلامی، اثرات آن، تهدیدات سیاسی و حتی در سیستم جامعه شناسی کارهای پژوهشی کنند.

 

حجت الاسلام آذرافروز با اشاره به این که با برنامه ریزی ویژه طلاب در زمینه های پژوهشی و توجه هرچه بیشتر اساتید به پرداختن دانش پژوهان به تحقیق می توان پژوهش محوری را در میان این گروه نهادینه کرد، ادامه داد: استاد در تربیت طلبه پژوهش محور تأثیر گذار است؛ استاد دلسوز با مشاهده اشکال در تحقیق طلبه سعی در رفع آن دارد و به صورت غیرمستقیم به او اطلاع می دهد.

 

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله(عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با اشاره به این که آیات و روایات بر تحقیق و انجام کارهای پژوهشی تأکید بسیاری کرده اند، افزود: در آیه قرآنی امده مبنی براین که «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ» به این معنا که اگر خود نمی دانید، از اهل کتاب بپرسید که ما، پیش از تو، به رسالت، نفرستادیم مگر مردانی را که به آنها وحی می فرستادیم.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) دراین خصوص که «اطلبوا العلم و لو بالصین» به این معنا که علم را بجویید حتی اگر در چین باشد، گفت: برای رشد طلاب در زمینه علم کارگروه در زمینه های بسیاری را ایجاد کرد./9453/303/ب3

ارسال نظرات