۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۰۸۴۵۳
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

تمسک به قرآن موجب اتحاد جهان اسلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اهتمام و تمسک جستن به قرآن کریم و آموزه های عمیق آن موجب گسترش اتحاد در جهان اسلام می شود.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تالار انتظار اظهار داشت: میزبانی از زائران اربعین حسینی و میزبانی مسابقات سراسری قرآن کریم دو افتخار بزرگی است که در روزهای اخیر نصیب استان کرمانشاه شده است.

 

وی اهمیت رقابت های مسابقات قرآنی کشوری را از رقابت های بین المللی بیشتر دانست و افزود: این مسابقات با حضور تعداد بیشتری از قاریان کشوری برگزار می شود اما ایران در مسابقات بین المللی قرآن کریم دو نماینده دارد که این امر نشان دهنده اهمیت مسابقات کشوری است.

 

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: قرآن نوری بر فضای استان کرمانشاه می گسترد و نورانیت این مسابقات فضای استان را معطر و منور می کند.

 

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با گرامیداشت یاد قاریان شهید فاجعه منا بیان داشت: آل سعود به دنبال خاموش ساختن نور قرآن و ایجاد تشنج در جهان اسلام است اما باید بداند که این اقدامات اثری بر اسلام و آموزه های اسلامی نخواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره جان باختگان فاجعه منا و به خصوص پنج چهره قرآنی کشور هیچ گاه در یاد و خاطره مردم و جامعه قرآنی کشور کمرنگ نخواهد شد.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بسیاری از کشورها در مقابل جنایات آل سعود سکوت کردند اما ایران به پشتوانه رهبر معظم انقلاب با تشکیل کمیته حقیقت یاب پیگیر دلایل و مقصران این حادثه است.

 

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: خباثت حاکمان آل سعود به آن جا رسیده که پادشاه سعدی طی تماس با رییس جمهور نیجریه فاجعه قتل عام شیعیان این کشور را تبریک گفت.

 

وی ادامه داد: امروز کشور مقتدر ایران به برکت انقلاب اسلامی و حضور رهبر آگاه از مقامی والا در عرصه قرائت و تفسیر و حفظ قرآن در جهان اسلام برخوردار است و همواره مدافع ملت های مظلوم و ستمدیده جهان است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان اظهار داشت: فراگیری و اهتمام به قرآن و تمسک جستن به آموزه های عمیق آن اختلافات جهان اسلام را مرتفع کرده و ملتی واحد و یک صدا در جهان اسلام تشکیل می شود، توجه به برگزاری محافل قرآنی می تواند در این زمینه بسیار راه گشا باشد./857/202/ب3

ارسال نظرات