۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۰۸۴۷۹
امام جمعه تسوج:

انتخابات موفق در گرو وحدت است/ وحدت مبنایی الهی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بجانی با بیان این‌که وحدت مبانی الهی دارد و اساس آن بر توحید استوار است، گفت: انتخابات پیش رو بر اساس وحدت حول ولایت موفق خواهد بود.
حجت الاسلام بجاني

حجت الاسلام بجانی امام جمعه تسوج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهارکرد: در طول تاریخ همیشه شیعه نماهایی بودند که با نفوذ در صف شیعیان تلاش کرده اند با رفتار ناشایست خود آبروی شیعیان را ببرند، از این رو شیعه ژرف اندیش باید اینگونه افراد را صف تشیع دور کند.


وی با بیان این‌که مهم‌ترین فرقی که حکومت ها و جوامع الهی با غیر الهی دارد این است که در جوامع و حکومت الهی توحید حاکم است، گفت: صاحب هستی، وجود حخلق حی و قادری است که بر امور جهان احاطه داشته و لحظه‌ای از تدبیر امور عالم غفلت ندارد.


امام جمعه تسوج ادامه داد: همه اراده ها و قدرت ها از اوست و همه عالم زیر ولایت او می باشد، از این رو رابطه خویشاوندی در جهان و در میان موجودات عالم بر قرار است و از یک رحم واحد یعنی عالم هستی تجلی پیداکرده اند، بنابراین وحدت یک مبنای اعتقادی دارد چون قائل به خدای واحد هستیم.


وی ادامه داد: جوامع و حکومت های غیر الهی مبنایشان شرک و نفاق است و طبقات انسانها را از هم جدا و بیگانه می دانند، بنابر این وحدت برای پیروان شیطان بی معناست و اساس حکومت های شرک و نفاق بر تشتت و دوگانگی استوار است.


حجت الاسلام بجانی با بیان این‌که کسانی که بدنبال افتراق در میان مسلمین هستند مخالف حکومت توحید بوده و به دنبال تامین اهداف شیطان اند، حزب شیطان اجیر شیطان بوده و می خواهد با غیر الهی کردن جوامع انسانی بر آن ها حکومت کنند.


وی وحدت را عامل پیروزی انقلاب و عامل تداوم و ثبات آن دانست و افزود: بین تمام جریان ها و جناح های سیاسی کشور وحدت باید حاکم شود چرا که تداوم انقلاب با وحدتی است که حول محور ولایت و رهبری دینی دور می زند.


امام جمعه تسوج خاطر نشان کرد: کسانی که در جامعه اسلامی ولایت فقیه را قبول نمی کنند تحت ولایت شیطان بوده و دائما به دنبال اختلاف هستند و در انتخابات که مراحلش آغاز شده زمانی موفقیت حاصل می شود که وحدت جامعه زیر چتر رهبری حفظ شود.


وی با تاکید بر وحدت حوزه و دانشگاه گفت: منظور از وحدت در حوزه و دانشگاه، وحدت در آرمانها  و رسیدن به اهداف بلند است و حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه بوده که بدنبال رشد علمی جامعه است.


وی اضافه کرد: دشمن می خواهد بین دین و علم تقابل ایجاد کند و بگوید علت عقب افتادگی شما دین و حوزه است، از این رو اگر به علم نرسیم چون دین مادر علم است و جدا کردن دین و علم مانند جدا کردن بچه از مادرش است نتیجه اش کاهش رشد علمی جامعه خواهد بود./854/302/ب3

ارسال نظرات