۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۰۸۵۰۱
به مناسبت هفته وقف صورت گرفت؛

معرفی موقوفه‌های شاخص و تبلیغ سنت حسنه وقف در رسانه ملی

خبرگزاری رسا ـ مفید، با اشاره به برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام هفته وقف گفت: در مجموع طی برنامه‌های مختلف در رسانه ملی به مدت 2250 دقیقه در هفته وقف به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف پرداخته شد.
مفيد وقف

به گزارش خبرگزاری رسا، ستاد خبری هفته وقف ، رضا مفید، مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی پیش بینی شده در هفته وقف برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف اظهارداشت : 7 برنامه 15 دقیقه ای آفتاب شرقی با موضوع تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف در شبکه یک سیما پخش شد.

 

وی اضافه کرد : معرفی موقوفات شاخص ، گفتگو با مسئولان و مدیران سازمان اوقاف از جمله آیتم های این برنامه است که از روز سه شنبه 17 تا 24 آذرماه پیش از اذان ظهر با همکاری گروه اجتماعی شبکه یک به روی آنتن رفت.

 

مفید با اشاره به اینکه 10 برنامه 25 دقیقه ای احسان ماندگار در شبکه سوم سیما پخش شد ، افزود : این برنامه با موضوع ارائه گزارش عملکرد سازمان اوقاف با حضور معاونین و مدیران کل این سازمان با اجرای سید جواد هاشمی پخش گردید.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف با بیان اینکه این برنامه با همکاری گروه معارف شبکه سه سیما پخش شد ، تصریح کرد : این برنامه از روز سه شنبه 17 تا 26 آذرماه پخش شد.

 

وی با بیان اینکه 7 برنامه 15 دقیقه ای احسان ماندگار در رادیو ایران پخش شد ، افزود : این برنامه نیز بصورت تولیدی به ارائه گزارش عملکرد سازمان اوقاف باحضور مسئولان ، معاونین و مدیران کل پرداخت.

 

مفید ادامه داد : این برنامه از روز سه شنبه 17 تا 25 آذرماه هرشب ساعت 19 در برنامه زنده ایران شهر پخش شد.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف گفت : دو ویژه برنامه «نما دو» شبکه دوسیما به مدت 15 دقیقه با موضوع وقف و همچنین هفتمین دوره همایش وقف و رسانه از این شبکه پخش شد.

 

وی اضافه کرد : برنامه «از آن می گوید» با موضوع وقف و امامزادگان به مدت 60 دقیقه در هفته وقف بعد از اذان ظهر از شبکه دوم سیما پخش شد.

 

مفید ادامه داد : همچنین برنامه «17+» شبکه اول سیما بصورت زنده با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان اوقاف به مدت 60 دقیقه در روز 23 آذرماه ساعت 18 روی آنتن رفت.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف با اشاره به دیگر برنامه های زنده صداو سیما که به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف پرداخت ، تصریح کرد : برنامه زنده «به خانه بر می گردیم» شبکه 5 سیما در روز 24 آذرماه به مدت 45 دقیقه از ساعت 17 به موضوع وقف پرداخت.

 

وی با بیان اینکه برنامه اقتصاد ایران از شبکه 5 سیما در هفته وقف پخش شد، افزود : این برنامه با حضور کارشناسان و مسئولان معاونت بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف به موضوع بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه به مدت 60 دقیقه پرداخت.

 

مفید اضافه کرد : برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه جام جم روز سه شنبه 17 آذرماه از ساعت 20 نا 20:30 به موضوع ترویج سنت حسنه وقف پرداخت.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف با بیان اینکه 7 برنامه «سلام ایران» به مدت 30 دقیقه در رادیو ایران پخش شد ، گقت : این برنامه از ساعت 7 تا 8 صبح بصورت زنده روی آنتن رفت.

 

وی با اشاره به اینکه سه برنامه 30 دقیقه ای هم در رادیو سلامت به موضوع وقف و سلامت و همچنین موقوفات درمانی پرداخت ، تصریح کرد : 7 برنامه 5 دقیقه ای نیز با موضوع معرفی مراکز درمانی وقفی در رادیو سلامت پخش شد.

 

مفید تصریح کرد:  دو برنامه «طلوع دانش» هم بصورت زنده در شبکه 4 سیما به موضوع نقش وقف در توسعه علمی کشور پرداخت .

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف با اشاره به اینکه برنامه «صدبرگ» شبکه 4سیما بصورت زنده پخش شد ، افزود : این برنامه به مدت 60 دقیق از ساعت 22 طی هفته وقف به موضوع کتاب استفتائات وقف از محضر مقام معظم رهبری پرداخت.

 

وی اضافه کرد : یک برنامه «رنگین کمان» شبکه 5 سیما در هفته وقف با حضور فرزندان کارکنان سازمان اوقاف به موضوع وقف و امور خیر پرداخت.

 

مفید با اشاره به اینکه در رادیو گفتگو 160 دقیقه برنامه زنده و 90 دقیقه برنامه تولیدی داشتیم ، تصریح کرد: برنامه «عصر خانواده» شبکه دوسیما به مدت 60 دقیقه بصورت زنده به موضوع وقف پرداخت و همچنین شبکه سحر نیز بصورت زنده 120 دقیقه برنامه پخش کرد.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف با اشاره به اینکه رادیو تهران به مدت 4 ساعت از روز چهارشنبه 18 آذرماه ویژه برنامه هفته وقف داشت ، افزود : این برنامه به تاریخچه سنت حسنه وقف پرداخت که این برنامه از 18 تا 21 آذرماه از ساعت 21 تا 22 پخش شد.

 

وی اضافه کرد : رادیو اقتصاد هم یک برنامه تولیدی یک ساعته با حضور واقفان خیراندیش با نام «روز از نو» را در روز چهارشنبه 18 آذرماه از ساعت 8:30 تا 9:30 پخش کرد.

 

مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته وقف اضافه کرد : دو برنامه 10 دقیقه ای بصورت روزانه در ایام هفته وقف پیش از اذان ظهر و پیش از اذان مغرب در رادیو معارف به تبلیغ سنت حسنه وقف پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه پخش تیزر همایش وقف و رسانه از 15 آذرماه در رسانه ملی آغاز شده است ، گفت : این تیزر تا روز 20 آذرماه از شبکه های یک ، دو ، سه ، پنج و شش سیما ادامه خواهد داشت و تیزر هفته وقف نیز از 15 آذرماه آغاز شده و تا 24 آذرماه در همین شبکه ها ادامه می یابد./1325/د102/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف

ارسال نظرات