۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۰۸۵۲۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه ملی عکس بارگاه امام علی در بندرعباس

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه ملی عکس بارگاه امام علی(ع)، مجموعه آثار عکاس هنرمند محمد خوشرو با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و جمعی از مسؤولان، هنرمندان و علاقه‌مندان در نگارخانه خصوصی داریوش بندرعباس افتتاح شد.
حرم مطهر امام علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عصر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه ملی عکس بارگاه امام علی(ع) گفت: متعهدترین و خالص ترین نوع نگاه به هنر و اوج کمال ، زیبایی و تقارن به وسیله هنرمندان ایرانی در عتبات عالیات ، امامزاده ها و قدمگاه ها به یادگار مانده است که نشان دادن این زیبایی ها به مردم ارج و قرب فراوانی دارد.

 

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه هنر عکاسی در انعکاس و انتشار مبانی دینی و مذهبی، افزود: عکاسی متعهد همیشه به دنبال این مسأله است که نتیجه کارش مورد رضای خداوند ، ائمه معصومین و مردم باشد.

 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ابراز داشت: بقاء متبرکه معصومین و عتبات عالیات گنجینه عظیمی از  هنر معماری و معنوی ایران اسلامی و نشان دهنده اوج درخشش این هنر در طول تاریخ است.
 
درویش نژاد یادآور شد: اصولا مردم، هنگام زیارت از عتبات و عالیات و امامزاده ها توجه چندانی به جزئیات ندارند اما یک هنرمند عکاس می تواند با نورپردازی و انتخاب زاویه مناسب ، این زیبایی را برجسته کرده و به عموم نشان دهد.
 
وی درباره برپایی این نمایشگاه در بندرعباس اظهار داشت : به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش فرهنگ و هنر اسلامی، این نمایشگاه علاوه بر تهران در 22 استان به نمایش در آمده و استان هرمزگان بیست و سومین استان است که میزبان این رخداد عظیم است .
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تقدیر و تشکر از محمد خوشرو ، عکاس این آثار ارزشمند خواهان هماهنگی های لازم جهت بازدید هنرمندان و هنرجویان عکاس از این نمایشگاه و استفاده تخصصی تر از تجربیات وی شد .
 
درویش نژاد یادآور شد : المان های معماری ایرانی در عتبات عالیات و به ویژه بارگاه امام علی (ع)، امام اول شیعیان به خوبی مشهود است و روند ساخت و مرمت از دوره آل بویه از قرن پنجم ، افشاریه، زندیه، قاجاریه و … به خوبی قابل مشاهده و همراه با کتیبه است.
 
در ادامه، محمد خوشرو هنرمند عکاس بارگاه امام علی(ع) گفت: در معماری ایرانی و اسلامی، در ساخت بنا ، شیوه کار از جزء به کل و بالعکس می باشد که نشان دهنده وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت است و در عکس های گرفته شده نیز سعی کرده ام بر همین مبنا حرکت کنم و امیدوارم که موفق شده باشم .
 
این هنرمند عکاس افزود: معماری بقاء متبرکه و بارگاه امامزادگان و عتبات عالیات مردمی ترین و خالص ترین نوع معماری ایرانی است زیرا همه بخش های آن از ساخت، نگهداری ، مرمت و … از سوی خود مردم انجام می شود.
 
وی درباره کارها و برنامه های آینده عنوان کرد: در آینده سعی دارم عکاسی معماری مساجد و خانه های ایرانی را انجام دهم.
 
گفتنی است، نمایشگاه عکس بارگاه امام علی(ع) با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان افتتاح و تا سوم دی ماه از ساعت 16:30 تا 19:30 در نگارخانه خصوصی داریوش واقع در چهار راه فاطمیه، روبه‌روی بانک سرمایه، ساختمان پارسه طبقه 9 واحد 702 است./851/202/ب2
ارسال نظرات