۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۳۰۸۵۶۱
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

مردم چشم بینای دستگاه قضایی در مقابله با تخلفات انتخاباتی هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی از مردم خواست تا در زمینه تخلفات و جرائم انتخاباتی، چشم بینای دستگاه قضایی برای تذکر، یادآوری و گزارش باشند.
حجت الاسلام قدرتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی و رییس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان، شنبه شب در کمیته پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی بر پیشگیری و برخورد با هر گونه تخطی از قانون در فرآیند تبلیغات و برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان خبر داد.

 

وی با اشاره به فعالیت نامزدها و حامیان آنها در فضای مجازی، اظهار کرد: رصد و نظارت بر فعالیت های نامزدها و طرفداران آنها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از مصوبات مؤکد ستاد مرکزی پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در کشور و ستاد استانی بوده و در این زمینه دستگاه قضایی با جدیت ورود کرده است.

 

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: در این راستا کمیته مربوط به فضای مجازی هر هفته به ریاست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان جلسه خواهد داشت و به موارد و گزارش های موجود در این زمینه رسیدگی قانونی می کنند.

 

وی اضافه کرد: اکنون کاندیدهای مختلف و یا طرفداران آنها کمپین ها و کانال های مختلفی در محیط مجازی و شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند که متأسفانه برخی از فعالیت های آنها در این فضاها خلاف شئونات اسلامی، اخلاق و موارد قانونی است.

 

قاضی القضات استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه قطعا با این متخلفان برخورد می شود، خاطرنشان کرد: با نزدیک شدن به ایام انتخابات ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان هر هفته جلسه گذاشته و به تخلفات نامزدها و حامیان آنها رسیدگی می‌کند.

 

حجت الاسلام قدرتی در ادامه از رصد و نظارت این ستاد در زمینه استفاده مدیران و نامزدهای انتخاباتی از امکانات دولتی خبر داد و افزود: مدیران، نمایندگان فعلی مجلس که برای انتخابات پیش رو نامزد شده اند و سایر داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید بدانند هر گونه سوءاستفاده آنها از امکانات دستگاه های دولتی جرم بوده و دستگاه قضایی با آن برخورد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: هر مدیر دستگاه اجرایی و یا نامزد انتخاباتی که در این زمینه مرتکب تخلف شود برای او پرونده تشکیل شده و به تخلف او در چهارچوب قانونی رسیدگی می‌شود.

 

حجت الاسلام قدرتی با تأکید بر اینکه همه ما مؤظف به نظارت در راستای پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی هستیم، خاطرنشان کرد: در این راستا مردم چشم بینای دستگاه قضایی بوده و به کسانی که از امکانات دولتی برای دست یابی به اهداف انتخاباتی خود سوءاستفاده می کنند تذکر بدهند.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از مردم خواست تا در زمینه تخلفات و جرائم انتخاباتی، چشم بینای دستگاه قضایی برای تذکر، یادآوری و گزارش باشند.

 

وی با بیان اینکه اولویت و مهم ترین مسأله دستگاه قضایی زمینه سازی برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو است، تصریح کرد: قانون مندی، اخلاق مداری و سلامت زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه است به همین دلیل همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه، هفتم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات