۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۵۷۶

مسجد مقدس جمکران در شب شهادت امام حسن عسکری سوگوار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب هشتم ربیع الاول مسجد مقدس جمکران رخت سیاه بر تن، در شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به سوگ نشست.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، مسجد مقدس جمکران یکپارچه سیاهپوش شده و مملو از زائران عزاداری است که برای عرض تسلیت شهادت آن امام همام به فرزند برومندشان در مسجد مقدس جمکران حضور یافته اند.


صدای نوحه و گریه از رواقها و شبستان های این مکان مقدس در این شب به گوش می رسد و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(علیه السلام) ذکر مصیبت کرده و به مرثیه سرایی و نوحه خوانی مشغول هستند.


مراسم شب شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) و گرامیداشت شهدای نیجریه در شبستان بزرگ کربلا با حضور خیل عظیم عاشقان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی سخنران ویژه این مراسم به تبیین علل مظلومیت شیعه از زمان امیرالمومنین (علیه السلام) تا عصر پرداخت.


در ادامه این مراسم احمد علوی از شاعران آیینی کشور به شعرخوانی پرداخت و پس از آن مدیحه‌سرایی و سینه‌زنی توسط کربلایی حمید علیمی و هادی خادم در فضایی معنوی انجام ‌شد.


تشییع پیکر شهید عاشق حسین، از شهدای سرافراز مدافع حرم امشب بر شور و حال عزاداران پدر امام زمان(علیه السلام) افزود.


گفتنی است مسجد مقدس جمکران امشب شاهد حضور خیل مشتاقان امام زمان(علیه السلام) به ویژه نوجوانان و جوانانی بود که از شهرهای اطراف قم خود را برای عرض تسلیت به ساحت قطب عالم امکان به وعده‌گاه منتظران رسانده بودند و در ماتم سوگ امام یازدهم اشک ریخته و عزاداری کردند./1323/د102/ف2

منبع:روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات