۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۵۹۹
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمن به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه است

خبرگزرای رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر وحدت و انسجام و با اشاره به خطر افتراق، گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد افتراق در بدنه جامعه به ویژه حوزه و دانشگاه اهداف شوم خود را اجرایی کند.
آيت الله شبستري در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری شب گذشته در دیدار اساتید حوزه و دانشگاه تبریز به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه با اشاره به خطر دو قطبی سازی و ایجاد افتراق در بدنه جامعه، اظهار داشت: دشمن به دنبال افتراق در جامعه است.

 


وی با بیان این‌که دشمن دو قطبی سازی را در جامعه به ویژه بین جامعه علمی کشور یعنی حوزه و دانشگاه مطالبه می کند، افزود: وحدت و ایجاد انجسام در کشور باید تدبیر و برنامه ریزی شود و باید به گونه‌ای عمل شود تا دشمن به انگیزه شوم خود یعنی از میان بردن وحدت دست پیدا نکند.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به وحدت در اهداف در حوزه و دانشگاه، افزود: نباید اجازه داد تا دشمن بتواند میان حوزه و دانشگاه جدایی افکند و جایگاه این دو نهاد علمی الهی را متزلزل کند، باید مسؤولان هوشیار بوده و حوزویان و دانشگاه در این رابطه دقت کافی را داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که حوزه و دانشگاه باید مکمل یکدیگر باشند تا بتواند نکات ضعف و قوت یکدیگر را رفع کرده و دوستانه تذکر دهند، تصریح کرد: دانشگاه نباید یک نهاد علمی جدای از دین باشد و علم را جدای از مبدأ و معاد ببیند، علوم دانشگاه باید اسلامی شود.

 


امام جمعه تبریز با اشاره به برنامه اختلاف افکنی دشمن به ویژه در آستانه انتخابات، افزود: دشمن در آستانه انتخابات سعی دارد از راه‌های مختلف اختلافات را تشدید کند، دانشگاهیان، فرهیختگان و حوزویان باید هوشیار باشند تا دشمن نتواند به هدف شوم خود دست پیدا کند.

 


وی عدم حضور افراد تندرو در دانشگاه ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: دانشگاهیان از دعوت افراد افراطی و تندرو که آرامش محیط علمی را به حاشیه می برد خودداری کنند، استان ما از امنیت و آرامش خوبی برخوردار است از این رو نباید با دعوت از افراد تندرو سبب ایجاد تنش شویم.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها، افزود: نباید اختلافات زمینه تنش را در دانشگاه و محیط جامعه شود، انتقاد محترمانه و به دور از تنش لازم است، انتقاد منصفانه زمینه توسعه و رفع ایرادات را فراهم می کند.


 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیگانگان رضاشاه را برای دین ستیزی بر مرکب سطنت سوار کردند، رضا شاه به صورت علنی با حجاب، مجالس امام حسین(ع) و مقدسات و مظاهر مذهبی مخالفت کرد، دشمنان تحمل دینداری ایرانیان را نداشته و ندارند./854/202/ب1

ارسال نظرات