۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۳۰۸۶۰۰
امام جمعه شهرستان هویزه:

وقف باید در مسیری منطقی و هدفدار قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان هویزه گفت: وقف باید در مسیری منطقی، هدفدار و رو به ترقی مورد بهره قرار گیرد تا سوء استفاده کنندگان از آن بهره های جانبی و شخصی خود را نبرند.
حجت الاسلام ناصر نيسي ، امام جمعه شهرستان هويزه

حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه شهرستان هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که وقف یک برنامه دینی، الهی برای زندگی بشریت و توجه به هم نوعان است، ابراز داشت: وقف به نگه داشتن و استمرار کار خیر در زمان های گوناگون و عدم محدودیت زمانی آن است.

 

وی با بیان این که در روایات نسبت به وقف برای از بین بردن فقر و بینوایی در جامعه اسلامی بسیار تأکید شده است، ادامه داد: الان وقف در جامعه کم رنگ شده و وقف ها در دوران سابق بوده بسیار بیشتر بود.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: وقف جاودانگی و خارج کردن چیزی از فنا و نابودی است؛ چراکه انسان هرچقدر هم بخواهد عمر کند بالاخره می میرد و هنگامی که چیزی را وقف کند این ماندگار خواهد شد و تا نسل های ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام نیسی تصریح کرد: وقف باید در مسیری منطقی، هدفدار و رو به ترقی مورد بهره قرار گیرد تا سوء استفاده کنندگان از آن بهره های جانبی و شخصی خود را نبرند؛ ایثار، وجود مصدر مالی برای کارهای گوناگون موقوف علیهم، از دیگر تأثیرات وقف بر شخص و جامعه است.

 

امام جمعه شهرستان هویزه با بیان این که وقف برای کارهای فرهنگی و دینی سبب پویایی و توجه به امورات فرهنگی می شود، ادامه داد: با این رفتار، کسی که کار فرهنگی می خواهد انجام دهد دست او در مقابل دیگران دراز نیست.

 

وی با اشاره به این که وقف ریشه قرآنی و روایی دارد و در سیره پیامبراکرم(ص) و امام علی(ع) وجود دارد، افزود: «مَّن ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضًا حَسَنًا فَیُضَاعِفَهُ لَهُ أَضْعَافًا کَثِیرَةً وَاللّهُ یَقْبِضُ وَیَبْسُطُ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ» این آیه بیانگر وقف است.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: درباره با مادر حضرت مریم، پیش از تولد فرزند او را وقف معبد کرد که این ریشه قرآنی داشته و دلالت بر جواز وقف در قرآن است./9453/303/ب1

ارسال نظرات