۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۰۸۶۰۳
امام جمعه ویس:

اطاعت از اوامر ولی فقیه خطوط قرمز نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان ویس با اشاره به حوادث دانشگاه شهید چمران و ناپسند و غیر منطقی دانستن حضور فتنه گران در روز مبارزه با استکبار ستیزی اطاعت از اوامر ولی فقیه را خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی دانسته و حرکت در خلاف آن را غیر قابل قبول دانست.
کتاب فتنه 88 در نگاه تحليلگران آمريکا

حجت الاسلام محمد علی آفرین امام جمعه ویس، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت و در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان گفت: در روز مبارزه با استکبار که نماد مبارزه دانشجویان علیه استکبار و دست نشانده های آن است متأسفانه با بدسلیقگی مسؤولان اجرایی استان شاهد حضور عناصر فتنه گر در مراکز علمی استان هستیم.

 

این مقام مسؤول با بیان این که مردم این توقع را دارند که مجریان و مسؤولان اجرایی انتخابات با توجه به اوضاع اقتصادی و معیشتی و تحریم ها دقت بیشتری در دعوت از مهمان ها داشته و آرامش به وجود آمده برای آنها را مختل نکنند، گفت: تعجب آور است کسانی که باید باعث اتحاد و همدلی میان مردم و مسؤولان گردند در دانشگاه شهید چمران به تحریک دانشجویان و سلب آرمش روحی و روانی مردم اقدام کنند.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها مسؤولان را به خدمت رسانی به مردم سفارش کرده و ایجاد آرامش روحی و روانی برای مردم را حداقل خدمت مسؤولان و مجریان قانون به مردم برشمرده و گفت: وقایع و حوادث صورت گرفته در دانشگاه شهید چمران بدترین ضربه به مردم به آرامش روحی و روانی مردم استان بوده و انجام این اقدام اشتباهی فاحش از مسؤولان استان که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

حجت الاسلام آفرین با بیان این که پرهیز از انجام این گونه اقدامات درس عبرتی برای مسؤولان استانی قرار گیرد، افزود: انجام این گونه اقدامات برهم زننده امنیت و آرامش مردم با توجه به در پیش بودن انتخابات ناپسند و اعمال سلایق سیاسی و شخصی نباید آنها را از وظایف محوله قانونی و شرعی بازداشته و خللی ایجاد کند.

 

وی با ابراز امیدواری به این که مسؤولان استان از انجام این گونه اقدامات پرهیز و خلاف قانون عمل ننمایند، گفت: اشخاص مدعو دانشگاه شهید چمران به استناد قانون جمهوری اسلامی ایران با حضور در فتنه 88 برای به زیر سؤال بردن نظام دارای محکومیت سیاسی شده و پس از گذراندن دوران محکومیت مورد استقبال قرار گرفتن از سوی مسؤولان استان تعجب آور و خواستار جوابگویی مسؤولان در این زمینه شد.

 

وی با بیان این که مردم نیاز به آرامش و همدلی هم زبانی میان ملت و دولت را یک واجب دانسته و اجازه بر هم زدن و گرفتن این آرامش و امنیت را نخواهند داد، افزود: مخالفت و عدم التزام عملی به ولایت سبب سلب مسؤولیت از مسؤول مربوطه شده و خود به خود حق ادامه فعالیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

 

امام جمعه ویس با بیان این که دعوت از برخی عناصر فتنه 88 یا از روی غفلت، ناآگاهی و یا بدسلیقگی مسؤولان استان صورت گرفته است، اظهار داشت: خطوط قرمز مشخص شده مردم و قانون و شارع همان امر به ولایت است که همگان بر طبق آن موظف به اقدام و عکس اوامر  ولی فقیه کاری را انجام دادن خلاف قانون و قابل قبول نیست./9456/302/ب3

ارسال نظرات