۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۰۸۶۳۹

پیکر شهید مدافع حرم در تبریز تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر محمدرضا فخیمی شهید مدافع حرم امروز بر دوش همرزمان خود در تبریز تشییع و به خاک سپرده شد.
تشييع پيکر شهيد مدافع حرم در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پیکر مطهر محمدرضا فخیمی شهید مدافع حرم امروز بر دوش همرزمان خود و با حضور اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از میدان ساعت به سمت گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تشییع شد.


سردار عبدالعلی ابراهیمی مطلق، فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تشییع جنازه این شهید والامقام با اشاره به خاطراتی از جانفشانی و ایثارگری شهید فخیمی در جبهه های نبرد علیه گروه‌های تکفیری و سلفی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اقتدا کرده اند.


وی با بیان این‌که فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان معرفتی از مکتب عاشورا برای مسلمانان و غیر مسلمانان جهان قابل استفاده است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از غیرمسلمانان جهان نیز از شعار «هیهات منا الذله» الگو گرفته و مقابل مستکبران و ظالم زمان ایستادگی می کنند.


سردار ابراهیمی مطلق با تأکید بر این‌که شهدا برای حفظ اسلام و شناساندن مکتب تشیع خون می دهند، افزود: شهدا چشمه های معرفت را می شناسند و خط ولایت را ترسیم می کنند، اگر امروز شهدای مدافع حرم در عراق و سوریه نبودند، دشمن جنگ علیه انقلاب اسلامی ایران را در داخل کشورمان پیگیری می کرد.


فرمانده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) سپاه در بخش دیگری از سخنان خود درس های عاشورایی حضرت زینب(س) را از چشمه های معرفت شیعیان دانست و گفت: امروز مدافعان حرم در مسیر تبلیغ دین و مبارزه با داعشی هایی که ساخته و پرورده استکبار هستند، به مبارزه می پردازند.


بنابر این گزارش، مردم عزادار تبریز امروز پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهید مدافع حرم با شعارهای الله اکبر، مرگ بر داعش، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به سمت گلزار شهدای وادی رحمت حرکت کردند و با مرثیه‌سرایی در سالروز شهادت امام یازدهم شیعیان، با این شهید مدافع حرم وداع کردند.


گفتنی است، شهید محمدرضا فخیمی، 24 ساله اهل شهرستان هریس و ساکن تبریز بود که در مواجهه با تکفیری های جبهه النصره در حلب سوریه به شدت زخمی و پس از دو روز به فیض عظیم شهادت رسید. آذربایجان شرقی تاکنون 9 تن از فرزندان برومند خود را به عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است.


همچنین مراسم شام غریبان این شهید نیز از ساعت 15 تا 17 امروز در مسجد امام حسین(ع) واقع در چهار راه لاله، خیابان لاله، میدان امام حسین(ع) برگزار می شود./935/203/ب1

ارسال نظرات