۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۳۰۸۶۴۲
استاد حوزه علمیه کرمان:

مؤمن واقعی باید در هر کاری رضایت خداوند را مدنظر قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این‌که مؤمن واقعی باید در هر کاری رضایت خداوند را مدنظر قرار دهد، گفت: از فرامین امام حسن عسکری(ع) به یاد خدا بودن است و به یاد خدا بودن است، یعنی برای انجام هر کاری ابتدا به این بیندیشیم که این کار مورد رضایت خداوند متعال باشد و اگر مورد رضایت حق تعالی نبود آن را انجام ندهیم.
حجت الاسلام مهدي دسترنج استاد حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی دسترنج، استاد حوزه علمیه کرمان، صبح امروز در مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) که در حوزه علمیه محمودیه برگزار شد، گفت: از کودکی فلسفه زندگی دنیا را که مزرعه آخرت است به ما آموخته اند و می‌دانیم در این دنیا باید توشه زندگی ابدی را فراهم کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع)، افزود: این دنیا دار گذر است و ما با توجه به عمر کوتاهی که داریم باید نهایت استفاده را ببریم و راحتی در جهان آخرت را به دست آوریم.

 

حجت الاسلام دسترنج عنوان کرد: وقت برای توشه جمع کردن بسیار اندک است و ما نیز توانایی چندانی نداریم و شاهد این مطلب امام علی(ع) است که با آن همه اعمال بزرگ در نیمه های شب از قلیل بودن توشه قیامت ناله می‌زند.

 

وی با بیان این‌که عمر انسانی کوتاه است و باید نهایت استفاده را از آن ببریم، ابراز داشت: با توجه به این که اعمال نیک بسیارند اما ما باید در این فرصت اندکی که داریم بهترین اعمال را انتخاب کنیم و انجام دهیم.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: برای دستیابی به بهترین اعمال باید گوش به فرامین اهل بیت(ع) بدهیم که نمونه ای از آن ها را امام حسن عسکری(ع) برای ما بیان کرده اند.

 

وی با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع)، افزود: حضرت در روایتی به چهار کار ما را امر می کنند که نخستین آن ها این است که بسیار به یاد خدا باشید و به یاد خدا بودن به این معنا نیست که زبان ما همیشه در حال ذکر گفتن باشد، بلکه به این معنا است که برای انجام هر کاری ابتدا به این بیندیشیم که این کار مورد رضایت خداوند متعال باشد و اگر مورد رضایت حق تعالی نبود آن را انجام ندهیم.

 

حجت الاسلام دسترنج اضافه کرد: دومین امری که امام عسکری(ع) به ما دارند این است که بسیار به یاد مرگ باشیم و همه باید بدانند که دیر یا زود باید دار دنیا را ترک کند.

 

وی زیارت آل یاسین را یکی از اعمالی دانست که انسان را به یاد مرگ می اندازد و گفت: مراقب باشید که زندگی دنیا شما را به خود مشغول نسازد و برای یادآوری مرگ زیارت آل یاسین را بسیار قرائت کنید.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: هر سرباز باید با فرمانده خویش در ارتباط باشد و طلاب که سربازان امام زمان(عج) نامیده می شوند باید با ایشان در ارتباط باشند و یکی از راه های ارتباط با حضرت مهدی(عج) قرائت زیارت آل یاسین است.

 

وی سومین امر امام حسن عسکری(ع) را تلاوت قرآن کریم دانست و یادآور شد: یکی از کارهایی که امام حسن عسکری(ع) بر آن امر فرموده اند، بسیار تلاوت کردن قرآن کریم است که طلاب باید به گونه‌ای قرائت قرآن داشته باشند که جملات آن در ذهنشان جای بگیرد.

 

حجت الاسلام دسترنج خاطرنشان کرد: قبر خانه تنهایی است و باید به فکر همنشینی در آن خانه باشیم که در روایتی از پیامبر اکرم(ص) قرآن به عنوان بهترین انیس در قبر آمده است و اگر کسی در دنیا با قرآن باشد، قرآن وی را در خانه قبر تنها نمی گذارد.

 

وی اظهار داشت: چهارمین امری که از امام حسن عسکری(ع) به ما رسیده این است که بر محمد(ص) و آل ایشان بسیار درود بفرستیم که این امر سبب می شود که ما با پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) ارتباط داشته باشیم.

 

وی با اشاره به هدف این فرامین امام عسکری(ع) در پایان گفت: زندگی انسان در سه پرسش خلاصه می شود؛ این که از کجا آمده؟، برای چه کاری آمده؟ و کجا باید برود؟، که این سه پرسش در چهار امر امام حسن عسکری(ع) پاسخ داده می شود./9706/202/ب2

ارسال نظرات