۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۸۶۴۶
رییس هیأت بازرسی انتخابات خراسان شمالی:

قانون‌مداری و بی طرفی سرلوحه فعالیت ستاد بازرسی انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: قانون‌مداری و رعایت اصل بی طرفی سرلوحه فعالیت های هیأت بازرسی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمود دلپسند، رییس هیأت بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نخستین نشست این هیأت که در راستای اجرای ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 76 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: هیأت بازرسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان خراسان شمالی تمام تلاش خود را در راستای انجام وظایف محول شده، مسؤولیت های قانونی در حفظ حقوق ملت و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حسن جریان انتخابات به کار می گیرد.

 

وی افزود: در این زمینه و در راستای مسؤولیت های محول شده به هیأت بازرسی انتخابات، قانون مداری، صداقت، عدالت و رعایت اصل بی طرفی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده و برای حاکمیت قانون در مسیر برگزاری باشکوه تر انتخابات به صورت ویژه تلاش می کنیم.

 

دلپسند با یادآوری برخی از وظایف هیأت بازرسی انتخابات، خاطرنشان کرد: هر اندازه ساز و کار و سیستم بازرسی انتخابات مؤثرتر و کارآمدتر باشد به همان میزان فضای انتخابات سالم‌تر و پویاتر شده و زمینه برای انجام تخلف از سوی نامزدها و مجریان انتخابات کم تر می شود.

 

وی تصریح کرد: هیأت بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی تلاش می کند تا با نظارت دقیق بر عملکرد هیأت های اجرایی و فرآیند انتخابات، از انحراف‌ها و تخلف‌های احتمالی از سوی کاندیداها، طرفداران آنها و مجریان انتخابات به صورت مستمر جلوگیری کند.

 

دلپسند با بیان اینکه رسالت اصلی هیأت بازرسی، نظارت بر تمامی فرآیندهای انتخابات است، خاطرنشان کرد: این نظارت از مرحله ثبت نام تا روز انتخابات و در نهایت شمارش آراء و اعلام نتایج را شامل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه نظارت مزبور با هدف اطمینان بخشی به صحت، دقت و سلامت فعالیت های انتخاباتی صورت می گیرد، افزود: رسالت اصلی هیأت بازرسی انتخابات پیشگیری از وقوع هر گونه تخلف در فرآیند کار است.

 

به گفته دلپسند در این مسیر از نیروهای آشنا با قوانین و مقررات، امانتدار، بی طرف و معتقد برای امر بازرسی انتخابات استفاده شده به گونه ای که برای تمامی صندوق های اخذ رأی یک نفر بازرس و برای هر 20 صندوق یک سربازرس انتخاب می شود.

 

وی ادامه داد: افزون بر این سامانه ای برای موضوع نظارت و بازرسی انتخابات طراحی شده که به وسیله آن اطلاعات تمام شعب، مراکز اخذ رأی و مراکز ثبت نام به راحتی رصد شده و اگر کمترین نقصی در روند اجرایی مشاهده شود در کوتاه ترین زمان رفع خواهد شد.

 

دلپسند تصریح کرد: با انجام این اقدامات به همه مردم اطمینان خاطر می دهیم که همه مسؤولان اجرایی انتخابات وظیفه خود را به درستی انجام داده و هیأت های نظارت و بازرسی نیز نهایت تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانون مند به کار می گیرند.

 

در ادامه این نشست، مهدی کرامتی، دبیر هیأت بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی نیز با تشریح برنامه های پیش بینی شده در فرآیند شکل گیری ارکان شبکه بازرسی انتخابات استان، اظهار کرد: در جلسات هیأت بازرسی انتخابات استان، روند بررسی افراد پیشنهادی برای فعالیت در هیأت های بازرسی انتخابات در شهرستان ها آغاز شده و به زودی احکام رؤسا و اعضای هیأت های بازرسی انتخابات شهرستان ها ابلاغ می شود.

 

وی افزود: پس از تشکیل هیأت های بازرسی انتخابات در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، سربازرسان و بازرسان شعب اخذ رأی معرفی می شوند تا با فراگیری آموزشی های لازم، برای فعالیت در روز انتخابات آماده شوند.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه، هفتم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات