۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۳۰۸۶۷۷
2 و 3 دی ماه؛

همایش ملی فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی با هدف احیای معارف رضوی دوم و سوم دیماه در مشهد برگزار می شود.
پزشکي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ابراهیمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ظهر امروز در نشستی خبری همایش ملی فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی گفت: این همایش ویژه دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می شود.

 

وی احیای معارف رضوی و بازیابی علم پزشکی قدیم در کنار طب نوین را از اهداف این همایش عنوان و اظهار کرد: در این همایش تلاش ما بر این است که از جنبه های تبلیغی و کلیشه ای فاصله گرفته و به سمت مباحث علمی پژوهشی پیش رویم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که فراخوان مقاله همایش از تیرماه تا آبان ماه سال جاری بوده است، افزود: مرکز علمی پزشکی، آثار و دستاوردهای علمی پزشکی، آداب و سنت های پزشکی، روش ها و اصول پزشکی، مشاهیر پزشکی و زمینه های فکری، فرهنگی و اجتماعی در عصر رضوی محورهای این فراخوان بوده است.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که 50 درصد مقالات از طرف هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه شده است، تصریح کرد: از میان 170 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش، 18 مقاله در قالب پوستر و 15 مقاله در قالب سخنرانی در همایش ارائه و چهار مقاله در نهایت به عنوان مقالات برتر انتخاب و تقدیر خواهند شد.

 

وی همچنین تشکیل چهار پنل با موضوعات روش شناسی و جایگاه علم، مشاهیرو آثار پزشکی، سنت ها و آداب پزشی و آموزه های پزشکی در عصر رضوی را از برنامه های همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی عنوان کرد: شکوفایی علم پزشکی در عصر رضوی بوده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص دلیل انتخاب عصر رضوی، خاطرنشان کرد: شکوفایی علم پزشکی در عصر رضوی که مصادف با دوران امامت چهار امام است، رخ داده؛ در این دوره که مقارن با حکومت عباسیان بود، یکی از راه های شکوفایی علوم خصوصا پزشکی، مناظراتی بود که توسط حکومت برای مغلوب شدن ائمه اطهار(ع) ترتیب داده می شد اما در نهایت به اثبات امامت ایشان و رشد علمی مسلمانان منجر می شود.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر دانش پژوهان علم پزشکی در این عصر موظف به ارائه رساله های علمی بودند که خود در رشد این علم کمک نقش بسزایی داشت.

 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که این همایش از سلسله برنامه های جشنواره بین امللی امام رضا(ع) بوده و سال گذشته به میزبان دانشگاه فردوسی برگزار شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای اهداف جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، غیر از همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی، همایش طب الرضا(ع) را نیز در دستور کار دارد.

 

وی اضافه کرد: این همایش در سال 2017، در سطح وسیع تر و با گستره دوره اسلامی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: شرکت در این همایش برای اعضای هیأت علمی، امتیاز علمی و برای دانشجویان، امتیاز فرهنگی محسوب می شود.

 

گفتنی است همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، دوم و سوم دیماه در محل تالار رازی دانشکده بهداشت مشهد برگزار خواهد شد./930/202/ب3

ارسال نظرات