۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۷۴۸
آخرین آمار روز دوم؛

نام‌نویسی 109 نفر داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از نام‌نویسی 109 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا امروز 29 آذر خبر داد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران از نام‌نویسی 109 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و 14 نفر داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان تا پایان روز یکشنبه 29 آذر خبر داد.


وی ادامه داد: در مدت چهار روز ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، 14 نفر از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با مراجعه به فرمانداری تبریز یا ستاد انتخابات کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند. جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان 34 سال و مسن‌ترین داوطلب نیز 87 سال دارند.


شبستری با اعلام این که نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری تا روز چهارشنبه دوم دی ادامه دارد، به تشریح آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان پرداخت و اظهار داشت: در دو روز نخست ثبت‌نام 109 نفر ثبت‌نام کرده اند که نام‌نویسی 96 نفر از این افراد تکمیل شده است.


وی با بیان این‌که 7 نفر از این افراد زن و 5 نفر نیز از روحانیان هستند، افزود: حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با 44 داوطلب و حوزه‌های انتخابیه سراب و مرند و جلفا هرکدام با هشت داوطلب بیشترین و حوزه انتخابیه شبستر با سه داوطلب کمترین آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند.


رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از همه کسانی که قصد نام‌نویسی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را دارند خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و با اشاره به شرایط ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: داوطلبان نمایندگی در این مجلس تا روز جمعه چهارم دی برای ثبت‌نام فرصت دارند.


شبستری گفت: با توجه به طولانی بودن فرایند ثبت‌نام و احتمال نقص در مدارک یا بروز اشکال در مراحل ثبت‌نام کاندیداها هرچه زودتر برای ثبت‌نام اقدام کنند. با توجه به این که فقط شخص داوطلبان اجازه ورود به مرکز ثبت‌نام را دارند به هنگام مراجعه برای ثبت‌نام از آوردن همراه خودداری کنند.


گفتنی است، مردم استان آذربایجان شرقی دارای 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی و 5 نماینده در مجلس خبرگان رهبری هستند که هفتم اسفند ماه سال جاری در انتخابات این دو مجلس شرکت خواهند کرد./935/پ203/ج1

ارسال نظرات