۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۳۰۸۷۶۶
به مناسبت هفته پژوهش؛

واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد، به مناسبت هفته پژوهش، راه اندازی و افتتاح شد.
واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه مشهد افتتاح شد واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه مشهد افتتاح شد واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه مشهد افتتاح شد واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه مشهد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حبیبه ندری کارشناس تحقیقات پایانی دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان، امروز در مراسم افتتاح واحد تحقیقات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد که به همت واحد پژوهش این مرکز، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد برگزار شد، به اهمیت تحقیق و پژوهش پرداخت.

 

وی  با بیان این که پژوهش منحصر در تحقیق پایانی و پایان نامه نیست، اظهار کرد: در یازدهیمن فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان شرکت کنید و در جشنواره علامه حلی نیز شرکت کنید و مقالات خود را ارائه بدهید.

 

ندری خطاب به طلاب اظهار کرد: قدر جایگاه خود را بدانید، مدرسه شما از لحاظ استاد غنی است. مدارس شهرستان با محدویت هایی مواجه هستند اما شما امکانات زیادی دارید.

 

تحقیق زمانی معنا پیدا می کند که ارائه و چاپ شود
وی با بیان اینکه مطالعه مکرر را فراموش نکنید، ادامه داد: خود را دست کم نگیرید و نگویید از پس کار بر نمی آیم، این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که تحقیق شما زمانی معنا پیدا می کند که چاپ و ارائه شود، در حال حاضر 30 تا 40 عدد از پایان نامه های طلاب تبدیل به کتاب شده است.

 

کارشناس تحقیقات پایانی دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان با بیان که در نوشتن پایان نامه صبوری کنید، افزود: زمانی که استاد داور، پایان نامه شما را ارزیابی می کند، نقد او را پذیرا باشید؛ چرا که نقد اثر، به بهتر شدن هر چه بیش تر اثر شما کمک خواهد کرد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی در پاسخ به این پرسش که با گذراندن چند واحد درسی می توانیم پایان نامه را انتخاب کنیم، گفت: خواهران طلبه سطح 2، با گذراندن 145 واحد و با داشتن معدل 80/13 می توانند به صورت اختیاری واحد پایان نامه را انتخاب کنند.

 

ضرورت معرفی هر چه بیشتر سیره حضرت فاطمه معصومه(س)
ندری به شرایط پذیرش سطح 3 اشاره و اظهار کرد: طلاب خواهری که مقالات و آثار آن ها رتبه کشوری کسب کند، برای تحصیلات تکمیلی حوزه خواهران، تسهیلاتی به او تعلق می گیرد. 

 

وی به ارزش و اهمیت اخلاص در کارها اشاره کرد و گفت: تلاش و کوشش کنید و اخلاص را فراموش نکنید و یقین داشته باشید که اگر شما تخصص داشته باشید، جامعه خود به سراغ شما می آید، ما در این زمینه مصادیق حوزوی و غیر حورزی بسیار داشته ایم که از سازمان ها و مراکز مختلف برای آن ها دعوت نامه ارسال شده است.

 

کارشناس تحقیقات پایانی دفتر امور خواهران حوزه علمیه خراسان افزود: با توجه به این که نام مدرسه علمیه شما، به نام حضرت فاطمه معصومه(س) نامیده شده است؛ بجا است که در زمینه معرفی سیره این بانوی بزرگوار تلاش کنید و محوریت پزوهش ها بر این اساس باشد و پایان نامه هایی در این زمینه نگارش کنید.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از خانم زهرا زمانیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد و پژوهشگران برتر این مرکز تجلیل شد./1309/202/ب1

ارسال نظرات