۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۳۰۸۷۸۱
رییس اقامه نماز مازندران:

ترویج فرهنگ نماز موجب پایبندی به اخلاق و زدودن رذایل اخلاقی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز مازندران، ترویج فرهنگ نماز را بهترین راه زدودن رذایل اخلاقی در جامعه دانست و گفت: نماز سبب نظم در جامعه می شود و شهروندان را به قانون پذیری، تعهد کاری و اخلاقی پایبند می کند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران عصر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان، تعداد نماز خانه های بین راهی استان را 50 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد نماز خانه پاسخگوی 20 میلیون مسافر در سال نیست.

 

وی مازندران را استانی گردشگر پذیر معرفی کردو  با بیان این که هر ساله در فصول و تعطیلات مختلف سال میلیون ها مسافر وارد این استان می شوند، افزود: در حال به منظور رفاه حال مسافران 50 نماز خانه بین راهی دیگر نیز باید در مناطق مختلف استان ساخته شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت ساماندهی مساجد و نماز خانه های بین راهی استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه به دلیل عدم توجه در این بخش شاهد فضای نامناسب برخی مساجد و نماز خانه ها هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری پیش اجلاسیه نماز شانزدهم آذر ماه در مازندران خبر داد و افزود: همچنین بیست و چهارمین اجلاسیه سراسری نماز نیز امسال به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نماز نمودار کامل توحید و یگانه پرستی است که با تسبیح و تنزیه ذات حق تعالی آغاز و به آن ختم می شود و به این مهم باید اهتمام ویژه داشت و هم اکنون جهت ترویج این فریضه الهی، فعالیت های خوبی در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران اجراء می شود.

 

وی با بیان این که در نماز حکمت‌های زیادی نهفته است، ادامه داد: همه فرایض دینی و توصیه‌های الهی برای مردم مفید بوده و راه سعادت را به روی انسان می‌گشاید ولی برای اینکه در مسیر الهی قدم برداشته شود ابتدا باید تکالیف واجب به ویژه نماز را مورد توجه قرار داد. 

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است. 

 

وی با تاکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است.  

 

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت وتعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت، ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران زمینه ترویج فرهنگ ناب اسلامی را در سطوح مختلف جامعه فراهم کرده است، تصریح کرد: در سه دهه اخیر همه تلاش های متولیان دینی و فرهنگی این کشور در جهت نهادینه کردن فرهنگ نماز صرف شده است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز در بین مسلمانان و جوامع اسلامی اگر این امر مهم در همه جا پیاده و روح معنویت نماز بر جامعه حاکم شود زمینه و بساط فساد نیز برچیده خواهد شد و بسیاری از معضلات اجتماعی و آسیب های فرهنگی کاهش می یابد.

 

حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف مازندران نیز در این جلسه با بیان این که نماز موجب دوری بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری در این چند ماه اخیر مسأله نفوذ را بارها و بارها تاکید کردند که نیازمند توجه همه مسؤولان به این زمینه است.

 

وی با بیان این که نفوذ فکری و فرهنگی دشمن در کشور به عینه مشاهده می‌شود و همه باید مراقب آن باشند، افزود: بهترین راه مقابله با نفوذ فکری دشمن ترویج مکتب الهی، قرآنی و مکتب اسلامی است و امیدواریم همه ما در این حوزه اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم./950/202/ب1

ارسال نظرات