۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۳۰۸۷۸۵
مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

هدف اصلی حوزه و دانشگاه تبلیغ و نشر پیام الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ‌های کشور، هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه را برقراری پیوند حقیقی و استفاده صحیح از ظرفیت ‌های معنوی و مادی این دو مجموعه اثرگذار دانست و گفت: هدف اصلی حوزه و دانشگاه تبلیغ و نشر پیام الهی است.
مدير امور دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، شامگاه یک شنبه، 29 آذرماه، در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد، هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه را برقراری پیوند حقیقی و استفاده صحیح از ظرفیت ‌های معنوی و مادی این دو مجموعه اثرگذار دانست و تأکید کرد: هدف اصلی حوزه و دانشگاه تبلیغ و نشر پیام الهی و ابلاغ حقیقت و در نهایت تربیت انسان به معنای واقعی کلمه است.

 

 

وی با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه وارد مرحله‌ جدیدی شده است، گفت: در قبل از انقلاب طاغوت و رژیم پهلوی تلاش بسیاری کرد که بین عالمان دینی و جامعه دانشگاهی فاصله و شکاف ایجاد کند اما با شکل‌گیری انقلاب و روی کار آمدن نظام اسلامی نه تنها این شکاف ‌ها و سوء تفاهم‌ها برطرف شد بلکه امروز شاهد هستم دانشگاه و حوزه همگام و هم‌قدم با هم برای پیش برد اهداف انقلاب و نظام تلاش می‌کنند.

 

 

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، استمرا و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت و مسأله بسیار جدی امروز دانست و تأکید کرد: در شرایطی که امروز تمام دنیا متوجه تعارض و دوگانگی در علوم غربی شده است، تنها علوم نشأت گرفته از اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌تواند جهان تشنه به علوم ناب را سیراب کند.

 

 

این مقام مسؤول، آشناکردن جهان با علوم ناب اسلامی را یکی از رسالت ‌های مهم حوزه و دانشگاه دانست و گفت: حوزه و دانشگاه است که می ‌تواند با وحدت قولی و عملی خود علوم ناب اسلامی نشأت گرفته از قرآن و اهل بیت(ع) را به جهانیان معرفی کند و هویت بخش به انسان ‌ها باشد.

 

 

وی گفت: تنها راه رهایی بشر از ظلم به خود و ظلم به دیگران چیزی جز آمیخته و توأم ‌کردن علم و دانش به قرآن و اهل بیت(ع) نیست که این نعمت و ثروت ارزشمند نیز امروز در اختیار حوزه و دانشگاه ما قرار گرفته است.

 

 

حجت الاسلام پوررضا، وحدت حوزه و دانشگاه را همان وحدت در هدف و حرکت به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامی پیشرفته، مستقل و عاری از هرگونه ظلم و استبداد دانست.

 

 

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: منشأ همه‌ علوم و دانش ‌ها خداوند متعال است و هر کس علم را در مسیر الهی به کار نگیرد، به یقین به بشریت ضرر و آسیب جدی خواهد رساند.

 

 

این مقام مسؤول در پایان با بیان این ‌که نخبگان حوزه و دانشگاه اهتمام جدی برای رشد و تعالی نظام دارند، گفت: آنچه مسلم است آبادانی دنیا و آخرت ملت در گرو عملکرد حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علم و اخلاق در جامعه اسلامی است؛ به یقین اگر حوزویان و دانشگاهیان به رسالت خطیر خود عامل باشند، بسیاری از مشکلات کشور نیز برطرف خواهد شد./9457/202/ب1

ارسال نظرات