۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۷۸۷
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

تربیت انسان مهذب و با تقوا مهم ‌ترین هدف وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مهم ‌ترین هدف وحدت حوزه و دانشگاه، تربیت انسان‌ های به معنای واقعی کلمه مهذب، مؤمن، متعهد، با تقوا، مجاهد در راه خدا، صادق و امین است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 29 آذرماه، در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد، مهم ‌ترین هدف وحدت حوزه و دانشگاه را تربیت انسان‌ های به معنای واقعی کلمه مهذب، مؤمن، متعهد و با تقوا، مجاهد در راه خدا، صادق و امین دانست.

 

وی با اشاره به این که نخستین خروجی علم باید آن باشد که انسان را بر سر سفره خضوع و خشوع بنشاند، تأکید کرد: علم ناب باید انسان را از تکبر، هواهای درونی، گناه و معصیت الهی دور کند و او را بر سر سفره حق مداری، ایمان، تدین و پاسداری از ارزش های اسلامی و الهی بنشاند و او را در خدمت جامعه اسلامی قرار دهد.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر این که علم باید انسان را در مسیر کرامت انسانی قرار بدهد، خاطرنشان کرد: علم باید انسانی تربیت کند که باطل برای او قبیح باشد و از نازیبایی ‌ها و شادی های پوچ و ناسالم فاصله بگیرد و در مقابل او را شیفته و عاشق حق کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: علم ناب باید انسان کاردان، مدبر، بصیر و لایق تربیت کند که بتواند در سایه این علم ارزش ‌های انسانی و الهی را در جامعه ساری و جاری کند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، نظام جمهوری اسلامی ایران را عرصه ‌ای مهیا برای حاکم کردن و گسترش علم ناب و الهی خواند و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران عالی ‌ترین و رفیع ‌ترین عرصه را برای عرضه کردن علم ناب به جامعه فراهم کرده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، مقطع کنونی انقلاب را یک مقطع حساس، سرنوشت‌ ساز و استثنایی دانست و خاطرنشان کرد: این مقطع از انقلاب و نظام اسلامی را زمینه ساز رساندن انسان به کرامت انسانی و مهیا کردن جامعه برای ظهور امام عصر(عج) می ‌دانیم.

 

احمدرضا بسیج‌، رییس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این همایش، یهودیان و در رأس آن‌ ها اسرائیل و آمریکا را دشمن اصلی مسلمانان به ویژه شیعیان خواند و گفت: دانشگاهیان و حوزویان به عنوان سربازان و افسران خط مقدم جبهه دفاع از اسلام و ارزش ‌های دینی باید بدانند و به درستی تشخیص بدهند که دشمن با چه اهداف، برنامه ‌ها، ابزار و کارکردهایی به جنگ با شیعیان و نظام اسلامی ایران آمده است تا بتوانند در برابر هجمه‌های شوم دشمن مقاومت و ایستادگی کنند.


وی یکی از راه‌ های شناخت نقشه ‌های شوم دشمن را برپایی کرسی‌های دشمن شناسی در دانشگاه و حوزه  عنوان و از عدم برپایی این گونه کرسی ‌های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه انتقاد کرد.

 

بسیج افزود: دشمن برای حمله و هجمه علیه شیعه، در درون مجموعه ‌های تصمیم گیر و تصمیم‌ساز خود کرسی شیعه‌ شناسی و دین‌ شناسی تشکیل داده است تا به این وسیله آسان ‌تر بتواند نقشه‌ های شوم خود را عملیاتی کند.

 

وی با بیان این که ما در مقابل تاکنون کرسی آزاد اندیشی قوی و محکمی در این زمینه برپا نکرده‌ ایم، تصریح کرد: در همین محفل ارزشمند از دانشگاهیان و حوزویان تقاضا می ‌کنم که نسبت به برپایی این گونه کرسی‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

 

بسیج در ادامه برپایی این گونه همایش‌ ها را فرصت مغتنمی برای بازیابی هویت تمدن اسلامی عنوان و خاطرنشان ‌کرد: هدف حوزه و دانشگاه ایجاد تمدن اسلامی و ساختن ایرانی آباد و آزاد در آستانه ظهور ولی عصر(عج) است.


وی خاطر نشان کرد: به یقین علم و معنویت جدای از هم و به تنهایی نمی ‌توانند بشریت را به سرانجام برسانند و این نقش پررنگ وحدت حوزه و دانشگاه است که می ‌تواند زمینه‌ساز بازگشت جامعه به هویت دینی باشد.


رییس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر در تمام امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تحقیقاتی، علمی و آموزشی نگاه به معنویت در آن‌ ها  وجود داشته باشد به یقین جامعه ای آباد و بالنده خواهیم داشت./9457/202/ب1

ارسال نظرات