۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۳۰۸۸۰۵
تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین:

وقف ثواب مستمر است

خبرگزاری رسا ـ تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین در خصوص اهمیت وقف، گفت: وقف یک اثر دائمی است و برای واقف تا همیشه حُسن ایجاد می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد باقر خسروشاهي، مدير حوزه علميه استان تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید باقر خسروشاهی، متولی مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهران، شامگاه یک‎‌شنبه 29 آذر در همایش یاوران وقف با محوریت اصناف و بازاریان در هتل فردوسی، گفت: وقف یکی از معجزات اسلام است، هرچند که موضوع وقف در ادیان دیگر نیز سابقه داشته است.

 

 



وی افزود: وقف یک ثواب مستمر است، ضمن اینکه واقف با کاری که انجام می‌دهد یک اثر همیشگی را برای خود می‌خرد و برای همیشه خود را بیمه می‌کند.

 

 



حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی در خصوص نوع عمل وقف، بیان داشت: وقف در اصل کاری است که شامل رضای الهی می‌شود، ضمن اینکه توصیه شده است که در کارهای خیر و نیکو اعمال ما مخفیانه باشد.

 

 



تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین با اشاره به زندگی پربار آیت الله بهجهت، عنوان داشت: آیت الله بهجت در لحظه مرگ حدود 7 میلیارد تومان از وجوهات مردمی را در حساب داشت اما هرگز به سوی زندگی مادی روی نیاورد و تا لحظه مرگ در یک خانه بسیار معمولی زندگی کرد.

 

 



وی با انتقاد شدید از وضعیت ازدواج جوانان، تصریح کرد: جوانان ما واقعا برای ازدواج با مشکل رو به رو هستند و چه خوب است واقفین به امر ازدواج جوانان نیز توجه کنند.

 

 



حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی ادامه داد: امروز برخی از علما در حال بررسی هستند که اگر بشود حتی پول و سهام را نیز در راه خدا وقف کرد، زیرا عده‌ای از نظر مکانی جایی را ندارند که بتوانند وقف کنند.

 

 



تولیت مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین با توصیه به مسرولان، گفت: افرادی که در شغل‌های مهم هستند واقعا به کار مردم رسیدگی کنند، زیرا همین توجه به کار مردم نیز نوعی وقف حساب می‌شود.

 

 



استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: امروز کشور ما آبرو اسلام و جهان تشیع است، پس باید همگان تلاش کنیم تا کشورمان را الگوی جهان اسلام نگه داریم.

 

 



وی در خصوص برکات وقف، عنوان داشت: وقف سبب کاهش اختلاف طبقاتی، محرومیت، گسترش فرهنگ و دینی و سهولت در زندگی جوانان می‌شود.

 

 



حجت‌الاسلام والمسلمین خسروشاهی در پایان، تاکید کرد: برای سیدالشهدا(ع) بسیار موقوفات وجود دارد اما بهتر است برای حضرت زهرا(س) نیز وقف کنیم تا ایشان در قیامت دست ما را بگیرند./856/202/ب1

ارسال نظرات