۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۳۰۸۸۰۸
خبرگان بصیر(30)

جایگاه رفیع خبرگان باندبازی و جناح گرایی را برنمی تابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که دشمن به صورت جدی به فکر نفوذ در خبرگان است، گفت: دشمنان از این رهگذر سعی دارند افراد خام و کسانی که زاویه دار با نظام هستند را به مجلس خبرگان نفوذ دهند تا اکثریت یا اقلیت قوی را جهت منحرف کردن خط مجلس خبرگان سازماندهی کنند و به مقصود خود برسند.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی پرداخت و گفت: مجلس خبرگان رهبری نهادی بی بدیل به شمار می رود که به عنوان پشتوانه اصلی استمرار رهبری و ولایت فقیه در نظام اسلامی است.


وی ولایت فقیه را عمود خیمه نظام اسلامی معرفی کرد و افزود: ولایت فقیه منشأ مشروعیت همه قوا و اجزای تشکیل دهنده نظام است که این منبع مشروعیت بخش متوقف بر قوت و اقتدار و ساختار قانونی مجلس خبرگان است، در شرایطی که این نهاد با قدرت و قوت عمل کرد مایه خیر و برکت برای نظام شد.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در شرایط و لحظات حساس 14 خرداد 68 این مجلس خبرگان بود که تصمیمی بجا و تاریخی گرفت و کشتی انقلاب را سامان داد، اظهار داشت: در استمرار رهبری این مجلس خبرگان بود که همواره به عنوان پشتوانه ای عظیم برای حمایت همه جانبه فکری، عملی، سیاسی و اجتماعی از مقام ولایت عمل کرد.


وی ادامه داد: به برکت این پشتوانه قانونی رهبری با اقتدار، حکمت و عزت کشتی انقلاب را از امواج خطرناک بحران ها، دسیسه ها و فتنه ها گذراند و به سوی ساحل تعالی و تکامل هدایت کرد؛ از این رو نقش مجلس خبرگان رهبری به عنوان نهادی که متکی به آرای جمهور و مردم و حامی ولایت است بسیار ویژه محسوب می شود.


آیت الله حیدری با بیان این که خطر ورود اصحاب فتنه و افراد زاویه دار با ولایت به مجلس خبرگان جدی است، ابراز داشت: دشمنان اسلام در خارج و داخل ضربه های فراوانی از این نظام مبتنی بر ولایت که پشتوانه قوی دارد خورده اند، به صورت طبیعی ذهن دشمنان به سوی نفوذ در مجلس خبرگان می رود.


وی عنوان کرد: دشمنان از این رهگذر سعی دارند افراد خام و کسانی که زاویه دار با نظام هستند را به مجلس خبرگان نفوذ دهند تا اکثریت یا اقلیت قوی را جهت منحرف کردن خط مجلس خبرگان سازماندهی کنند و به مقصود خود برسند اما ان شاءالله بصیرت عمومی مردم به ویژه نخبگان و خواص جامعه هرگونه تلاش دشمنان را خنثی خواهد کرد.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی برای تنزل جایگاه خبرگان سعی دارند آن را جناحی جلوه دهند، خاطرنشان کرد: خبرگان باید از قداست و محبوبیت در بین مردم برخوردار باشد، این جایگاه با حزب گرایی، باند بازی و سیاسی بازی همخوانی ندارد از این رو همه باید تلاش کنند مجلس خبرگان در همان جایگاه رفیع که نماد آن شخصیت هایی همانند آیات مشکینی، مهدوی کنی و بزرگانی در این سطح بودند و هستند باید محفوظ باشد و نظرات تنگ جناحی نباید در این جایگاه نفوذ پیدا کند.


وی به وجه تمایز ایندوره از انتخابات خبرگان با دوره های پیشین اشاره و اضافه کرد: مردم جایگاه مجلس خبرگان را در این زمان به ویژه پس بحران ها و فتنه ها و بهتر درک کردند در حالی که این موضوع در دوره های پیشین مورد غفلت واقع شده بود؛ قطعا این مطرح شدن سبب اقبال بیشتری نسبت به انتخابات خبرگان داشته باشند.


آیت الله حیدری با بیان این که شدید شدن توطئه های دشمنان برای نفوذ در خبرگان یکی از وجوه تمایز این دوره است، گفت: در دوره های پیشین دشمنان نظام آنچنان متوجه نبودند که مجلس خبرگان چه جایگاهی دارد و چه تأثیراتی می تواند در جامعه ایجاد کند، حال که دشمن متوجه شده قطعا توطئه های رنگارنگی را خواهند چید که مستلزم هوشیاری و بصیرت عمومی جامعه است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات