۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۰۸۸۴۴
امام جمعه موقت بجنورد:

فاجعه نیجریه حرکت‌های الهی و هدایتگر در منطقه را تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد گفت: فاجعه کشتار شیعیان در نیجریه منجر به تقویت، افزایش و تسریع حرکت های الهی و هدایت گر در سطح منطقه خواهد شد.
حجت الاسلام ابوالفضلي - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی و امام جمعه موقت بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیجریه در بجنورد، با محکوم کردن این فاجعه، اظهار کرد: دشمنان اسلام و وهابیت نمی توانند با این گونه اقدامات در برابر موج گرایش مردم به اسلام اصیل مانع ایجاد کنند.

 

وی با بیان اینکه به فضل الهی حرکت های اسلامی اصیل و هدایت گر در سطح منطقه و جهان رو به فزونی است، افزود: افزایش این حرکت های الهی اصیل به این دلیل است که افرادی نظیر شیخ ابراهیم زکزاکی که بعضا ناشناخته هم هستند، راهنمای جویندگان حقیقت شده و این حرکت های الهی را رهبری می کنند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه فاجعه اخیر در نیجریه و به شهادت رساندن شماری از شیعیان این کشور نیز بدون شک منجر به تقویت، افزایش و تسریع حرکت های الهی و هدایت گر در سطح منطقه خواهد شد، تصریح کرد: اطرافیان و حامیان شیح ابراهیم زکزاکی تأکید کرده اند که بر این کشتار و قتل عام صبر کرده و راه روشن آنها با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وعده های الهی، در آینده ای نزدیک حقیقت طلبان بیشتری به آرمان های این روحانی بابصیرت گرایش پیدا کرده و شمار شیعیان نیجریه به سرعت بیشتری افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی اضافه کرد: شیخ ابراهی زکزاکی با ترویج اسلام ناب محمدی که مورد قبول همه مذاهب بوده و به برکت انوار هدایت گر ائمه اطهار(ع) توانسته به منشأ بیداری در جامعه خود تبدیل شده و بسیاری از مردم نیجریه را به سوی اسلام ناب هدایت کند.

 

وی ادامه داد: این فجایع در نیجریه و شهادت شیعیان این کشور به جهان تشیع این نوید را می دهد که در آینده ای نزدیک شمار شیعیان در نیجریه و سایر کشورهای اسلامی به طور چشمگیری افزایش می یابد.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه شیخ ابراهیم زکزاکی به خمینی آفریقا مشهور بوده و شیعیان نیجریه نیز به همین دلیل به خمینیون معروف هستند، تصریح کرد: اگر امثال این روحانی بابصیرت شیفته امام خمینی(ره) بوده و به مراد مسلمانان دیار خود تبدیل شده اند باید رمز این اعتماد و اعتقاد به امام خمینی(ره) را در رفتار و اعمال امام راحل جستجو کرد.

 

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) نمونه انسانی باایمان، بااخلاص و مقاوم و عالم و اندیشمندی با باور عمیق الهی بود که بسیاری از اندیشمندان جهان از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی را تحت تأثیر قرار داد و امروز این افراد راه اصیل و اسلامی امام راحل را ادامه می دهند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: امام خمینی(ره) با هدف ترویج اسلام ناب محمدی، پرچی را در جهان برافراشت که هنوز پابرجا بوده و هر روز نیز افراد بیشتری گرد این پرچم جمع می شوند.

 

حجت الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: شیخ ابراهیم زکزاکی نیز فردی است که پرچم امام خمینی(ره) را در نیجریه در دست گرفت و چندین میلیون نفر را شیعه کرد به همین دلیل باید راه و منش او با قدرت بیشتری تداوم یابد.

 

وی با تأکید بر حمایت دولت و کشورهای اسلامی از شیخ زکزاکی در نیجریه، افزود: حمایت از این روحانی بزرگوار، حمایت از یک تفکر، جریان و مکتب است چرا که امروز آفریقا با تفکر اسلامی و حسینی روشن بوده و انرژی می گیرد از این رو می بایست این جریان تقویت شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات