۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۸۸۵۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روحانیان فعالیت بیشتری در زمینه ترویج فرهنگ اصیل انتظار داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه زیبنده نیست مردم در جامعه اسلامی اطلاعات چندانی پیرامون موضوع غیبت و انتظار نداشته باشند، از روحانیان و حوزویان خواست تا برای ترویج فرهنگ اصیل انتظار فعالیت بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار جمعی از روحانیان، با تبریک به مناسبت نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار کرد: نهم ربیع الاول فرصت مناسبی برای تجدید بیعت و میثاق دوباره با امام عصر(عج) و پرداختن بیشتر به موضوع غیبت و انتظار است.

 

وی با اشاره به اینکه نهم ربیع الاول سرآغاز دوره ای بسیار مهم در تاریخ اسلام محسوب می شود، افزود: در چنین روزی ولایت و امامت نجات بخش بشریت شروع شد و اگرچه مهدی موعود(عج) از دیده ها غایب شد اما امام عصر(عج) همیشه در جامعه حاضر و ناظر بوده و امت اسلام از برکات حضور ایشان بهره مند می شود.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه امام عصر(عج) از ابتدای غیبت تاکنون به مدت هزار و 177 سال همانند خورشید پشت ابر بوده است، اضافه کرد: همان گونه که خورشید از پس ابرها روشنایی داده و اثرات او وجود دارد، امام زمان(عج) نیز اگر چه چون خورشید پشت ابر است اما برکات و الطاف او پشت ابر نمانده و در جامعه جاری و ساری است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است فرهنگ انتظار در جامعه اسلامی بیش از پیش ترویج، تبیین و تقویت شود، خاطرنشان کرد: زیبنده نیست در جامعه ای دینی و شیعی، اطلاعات و آگاهی مردم در رابطه با موضوع غیبت و انتظار اندک باشد.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از مردم جامعه ما شناخت و معرفت مناسبی نسبت به موضوع انتظار و غیبت امام عصر(عج) ندارند، افزود: در این زمینه از روحانیان و حوزویان انتظار می رود فعالیت بیشتری برای ترویج و تبیین فرهنگ اصیل انتظار در جامعه انجام دهند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به نقشه های دشمنان با هدف عدم شناخت و آگاهی مردم نسبت به مهدی موعود(عج) و ظهور منجی عالم بشریت، اضافه کرد: شیوع عرفان های نوظهور و نحله های انحرافی در جامعه و ترویج این عرفان های کاذب یکی از برنامه های دشمنان برای مقابله با فرهنگ اصیل انتظار و مهدویت است به همین دلیل باید روحانیان در این زمینه روشن گری داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان با ایجاد این عرفان ها و نحله های انحرافی قصد دارند فرهنگ مهدویت را منحرف کنند، تصریح کرد: بر این اساس باید دین شناسان و عالمان بیش از همه در این زمینه دغدغه داشته و فعالیت های روشن گرانه و آگاهی بخش داشته باشند.

 

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: اصلی ترین هدف جریان های عرفانی نوظهور و نحله های انحرافی ایجاد شک و شبهه در اعتقادات شیعه و انحراف آن از مسیر امامت و ولایت است تا به این ترتیب انسان های برگزیده تربیت نشده و زمینه های ظهور فراهم نشود.

 

وی با بیان اینکه ظهور مهدی موعود(عج) منجر به تجمیع نیروی عظیمی در مقابل جریان ظلم و جور و سلطه فعلی می‌شود، افزود: به همین دلیل است که دشمنان و مستکبران در برابر ظهور اقدام به اجرای نقشه ها و توطئه های مختلف می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این راستا آشنا کردن نسل های جدید با فرهنگ انتظار و مهدویت اهمیت ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: انتظار فرج از بزرگ ترین عبادت ها محسوب می شود اما در این میان مردم باید مفهوم انتظار را دانسته و نسبت به وظایف فرد منتظر اصیل نیز آگاهی داشته باشند./9314/202/ب1

ارسال نظرات