۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۸۶۱
افتخاری در جمع خبرنگاران:

سهمیه‌بندی برای حضور زنان در مجلس مورد قبول نیست

خبرگزاری رسا - رئیس کمیته بانوان جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با بیان اینکه لیست های انتخاباتی این جبهه بر اساس شایسته سالاری بسته می شود، گفت: ملاک و معیار ما برای حضور زنان سهمیه بندی نیست چرا که زنان توانمند قدرت رقابت با مردان را دارند.
لاله افتخاري

 به گزارش خبرگزاری رسا، لاله افتخاری در نشست خبری خود که  در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تبریک عید امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) و گذر از 70 روز عزاداری به بیان گزارش اقداماتی از عملکرد کمیته بانوان جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری پرداخت و گفت: در زمان پیامبر(ص) انتخابات به شیوه کنونی نبود اما مشارکت سیاسی افراد از طریق بیعت با ایشان و امامان بعد از وی صورت می گرفت.

 

نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اسلام از 14 قرن گذشته جایگاه ویژه ای برای بانوان قائل شده بود، یادآور شد: این در حالی است که عربستان برای نخستین بار بعد از 14 قرن به زنان کشورش اجازه حضور در عرصه انتخابات را داده است با این حال حضور زنان چه به عنوان انتخاب کننده و چه انتخاب شونده موضوع جدیدی در کشور ما نبوده و مسأله ای نیست که با نظر و پیشنهاد سازمان ملل در ایران اتفاق افتاده باشد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تلاش داریم الگوی حضور زنان در جامعه را به سایر کشورهای دیگر انتقال دهیم، عنوان کرد: حضور زنان در انتخابات نه تنها یک تکلیف سیاسی و عقلانی است بلکه یک تکلیف شرعی محسوب می شود که در راستای دفاع از نظام است از این رو جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با سابقه فعالیت 42 ساله قصد تجمیع احزاب خود و استفاده از حضور حداکثری زنان توانمند را دارد.

 

افتخاری در ادامه با بیان اینکه برای نخستین بار کمیته بانوان در جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری با هدف حمایت،‌ هدایت و معرفی زنان نخبه و توانمند در عرصه انتخابات شکل گرفت، اظهار کرد: شناسایی ظرفیت بانوان، به روزرسانی فعالیت آنها در تهران و شهرستان ها به عنوان انتخاب کننده و انتخاب شونده از برنامه ها و اهداف اصلی این کمیته برای طولانی مدت است.

 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف کشور، گفت: طی 22 جلسه برگزار شده این کمیته تلاش داشتیم افرادی را برای حضور در عرصه انتخابات معرفی کنیم که بر این اساس کارگروه های مختلفی تشکیل شد.

 

وی افزود: دبیرخانه ویژه زنان نیز برای مستندسازی فعالیت ها تشکیل شد همچنین جلسات متعددی برای همگرایی با اصولگرایان با جریانات مختلف و به ویژه جامعه روحانیت برگزار کرده ایم و قصد ایجاد گفتمان متناسب با نیاز خانواده و جامعه را داریم.

 

افتخاری در ادامه با بیان اینکه طی هفته های آتی جلسات متعددی با بانوان جبهه پیروان و سایر بانوان فعال خارج از این جبهه خواهیم داشت، عنوان کرد: در این راستا و برای دریافت برخی مشورت ها جلسه ای نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی طی دو ماه اخیر داشتیم که ایشان بر افزایش تعداد زنان حاضر در مجلس تأکید کرد و گفت از زنانی کارآمد،‌ توانمند و خوش سابقه برای حضور در انتخابات برگزیده شوند.

 

این عضو فراکسیون زنان مجلس نهم همچنین با اشاره به این مطلب که ما سهمیه بندی صورت گرفته برای حضور زنان در مجلس در سایر کشورها را قبول نداریم، بیان کرد: سهمیه بندی نشان از عدم توانایی رقابت زنان با مردان دارد از این رو ما این مسأله را قبول نداریم و می خواهیم نشان دهیم که زنان توانمند ما توانایی رقابت با مردان را دارند.

 

رئیس کمیته بانوان جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه آیا تعداد خاصی برای حضور زنان در لیست جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری در تهران و شهرستان ها در نظر گرفته شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: ملاک و معیار ما برای قرار گرفتن افراد در لیست های انتخاباتی جبهه پیروان شایسته سالاری است از این رو تلاش می کنیم از مردان و زنان توانمند در این لیست ها استفاده کنیم./858/د102/ج

ارسال نظرات