۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۳۰۸۹۱۵

جشنواره سراسری «ترنم آسمانی» در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان نخستین جشنواره سراسری «ترنم آسمانی» خبر داد.
گروه  تواشيح سلاله

به گزرش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فراخوان نخستین جشنواره سراسری «ترنم آسمانی» منتشر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره «ترنم آسمانی» با موضوع آواها و نواهای دینی در شش بخش برگزار می‌شود که اجرای همخوانی قرآن کریم، اجرای تواشیح و اجرای ابتهال بخش‌های حضوری و زنده این جشنواره را تشکیل می‌دهند.


معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در بخش تولیدات استودیویی نیز شرکت‌کنندگان در قسمت‌های تولیدات استودیوی آکاپلا، تولیدات استودیویی موسیقایی و تولیدات استودیویی سایر زبان‌ها (بغیر از فارسی و عربی) به رقابت می‌پردازند.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره فوق را ضمن نشر و گسترش هنر جمع‌خوانی قرآن کریم، ارزیابی و ساماندهی فعالیت‌های گروه‌های تواشیح، تولید آثار فاخر همسرایی در مضامین مختلف مذهبی و دینی، ارتقاء سطح فنی فعالان عرصه تواشیح، مدیحه‌سرایی و ابتهال عنوان کرد.

 

لایقی تصریح کرد: همچنین تشویق و حمایت از گروه های تواشیح و مبتهلین در رده‌های مختلف به منظور تولید آثار متنوع و جهت دهی به فعالیت ها و تولید آثار جمع خوانی قرآنی از دیگر اهداف جشنواره است.

 

وی با بیان این‌که شرکت برای عموم در این جشنواره میسر است، افزود: ضوابط عمومی شرکت در جشنواره و همچنین ضوابط اختصاصی هریک از بخش ها در سایت جشنواره به نشانی www.TarannomeAsemani.ir قرار گرفته است و شرکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال اثر به این سایت مراجعه کنند.

 

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی آخرین فرصت ارسال آثار به جشنواره ترنم آسمانی 30 دی‌ماه سال‌جاری عنوان کرد و گفت: این جشنواره از سلسله جشنواره‌های قرآنی آیات بوده و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی قرآن و عترت «طارق تبریز» برگزار می‌شود./935/203/ب1

ارسال نظرات