۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۹۵۳
مدیر حوزه علمیه قزوین:

هدف استکبار جهانی مبارزه با اسلام ستیزی است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: هدف استکبار جهانی مبارزه با اسلام ستیزی است، آنها می‌خواهند اسلام را به عنوان یک حکومت خشن و تروریست در جهان اسلام معرفی کنند که نمونه آن را می‌توان در کشورهای سوریه و عراق نام برد.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اظهار تأسف از اقدام ارتش نیجریه در کشتار شیعیان این کشور، گفت: یورش ارتش نیجریه به مسلمانان شیعه این کشور که منجر به شهادت عده زیادی از مسلمانان شده حاکی از ترس و وحشت دشمنان اسلام از اتحاد و یکپارچگی مسلمانان است.

وی در ادامه افزود: هدف استکبار جهانی مبارزه با اسلام ستیزی است، آنها می‌خواهند اسلام را به عنوان یک حکومت خشن و تروریست در جهان اسلام معرفی نمایند که نمونه آن را می‌توان در کشورهای سوریه و عراق نام برد.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: علت بروز چنین حوادثی نظام حاکم بر نظام استکباری می‌باشد واستکبار جهانی در تلاش است که نظام جمهوری اسلامی را که بر پایه حق و عدالت بر پا شده را منحل نماید که به حمد الله تا الان نیز همه اهداف شوم استکباری آنها نقش بر آب شده است.

 

این استاد حوزوی اضافه کرد: در بحث نیجریه نیز همین طور است آنها با این جو روانی می‌خواهند برنامه هایی که برای مسلط شدن بر مستضعفین جهان اسلام داشته باشند و با هر کسی که عدالتی را تقاضا دارد مبارزه کنند و برآنها مسلط شوند.

 

 وی در ادامه افزود: در حالی که افرادی مانند شیخ نمر و زکزاکی می‌خواهند خودشان را فدای راه حق وحقیقت کنند و خانه خود را حسینیه کرده ودر خدمت بندگان خداوند جهت بندگی قرار می‌دهند.

 

این کارشناس تفسیر تصریح کرد: شیعیان نیجریه به جرمی که در حسینیه ای که میخواستند عبادت بندگی خدای متعال را انجام دهند مورد حمله ارتش نیجریه قرار گرفتند که جنایتی تاسف بار وتکان دهنده بود.

 

حجت الاسلام عباسی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایت اظهارکرد: سازمان ملل، سازمان حقیقت یاب و شورای امنیت در مورد اینگونه جنایات سکوت می‌کنند، در حالیکه  باید در  برابر این مسائل از خود واکنش نشان دهند.

 

کشتار مظلومانه شیعیان نیجریه نوعی هتک حرمت به جهان تشیع است

وی کشتار مظلومانه شیعیان نیجریه آن هم فقط به جرم شیعه بودن را نوعی هتک حرمت به جهان تشیع دانست و بیان کرد: این کشتار برای چندمین بار وجدان های خفته را  بیدار می‌‌کند تا مرد از نامرد شناخته شود وپاک طینتان عالم هوشیار شوند.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به حمایت آمریکا ورژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی ابراز کرد: چنین جنایتی بدون تردید ادامه خط انحرافی کشتار مسلمانان توسط فرقه ضاله تکفیری سلفی بوده که مدتی است در آمریکا ودیگر نقاط جهان دست به چنین جنایت هایی دست می زند ودر پس پرده از حمایت مریکا ورژیم صهیونیستی برخوردار است.

 

وی ضمن محکوم کردن این جنایت بزرگ افزود: محکومیت این فاجعه و مصیبت عظیم بر تمامی حق طلبان عالم کمترین کاری است که از هر وجدان بیداری بر می‌آید.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: حوزه علمیه قزوین ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه علیه شیعیان مظلوم نیجریه خواستار برخورد جدی دولت جمهوری اسلامی ایران با ارتش ظالم نیجریه  است./873/302/ب2

ارسال نظرات