۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۳۰۸۹۹۴
استاد حوزه علمیه قم:

دین مداری سبب رهایی انسان از ولایت طاغوت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه دین مداری و دین شناسی راهکار مقابله با حکومت طاغوت است، گفت: اگر انسان دین حق را نشناسد و عامل به دین حق نباشد زیر یوغ طاغوت قرار خواهد گرفت.
دين اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میردامادی، در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آیه 9 سوره صف «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» به جایگاه کرامت انسانی و دین مداری در زندگی انسان اشاره دارد، گفت: اگر دین انسان دین حق باشد، جایگاه انسان به میزان دین داری او است.


وی افزود: هدف از رسالت انبیاء و حضرت رسول(ص) آموزش حقیقت دین داری به مردم است و اگر انسان دین نداشته باشد یا مهم‌تر از آن عامل به دین نباشد و دین حق را به خوبی نشناسد هر حاکم و حکومتی را پذیرفته و زیر یوغ حکومت طاغوت قرار خواهد گرفت.


استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن می‌فرماید این دینی است که خداوند آن را برای هدایت شما به حق و حقیقت فرستاد، گفت: دین انسان را به جایگاه حقیقی او یعنی کرامت انسانی و انسانیت می رساند.

حجت‌الاسلام میردامادی ادامه داد: بعد از شهادت رسول اکرم(ص) دشمن درصدد حذف دین و جایگاه آن از زندگی مردم برآمد و به همین دلیل سعی کرد با حذف جانشینان رسول خدا(ص) یعنی ائمه (ع) و شهادت آن‌ها به این هدف خود برسد.

وی با تأکید بر اینکه دین حقیقی یا همان اسلام واقعی بنابر قول قرآن کریم در آخر الزمان با ظهور حضرت حجت(عج) محقق خواهد شد، تصریح کرد: امام زمان(عج) اضافه بر قیام به سیف به گسترش دین حق پرداخته و در آن زمان انسان جایگاه واقعی و کرامت انسانی خود را کسب خواهد کرد.

استاد حوزه علیمه قم تصریح کرد: حدیث لوح به این نکته اشاره دارد و به انسان‌ها یادآوری می‌کند که امام زمان(عج) در آخر الزمان حکومتی شبیه به حکومت حضرت رسول(ص) بر پا کرده و رسالت حضرت را کامل خواهند کرد.


حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه طاغوت‌ها از جمله بنی امیه با استفاده از نام حضرت رسول (ص) و اسلام سعی کردند منافع خود را تأمین کنند، یادآور شد: دعا برای فرج از جمله دعاهایی است که موجب تعجیل در فرج شده و حکومت طاغوت ها را هم سست و ریشه‌کن می‌کند./837/پ203/ف2

ارسال نظرات