۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۹۰۰۰
حجت الاسلام عالی:

امام زمان پرکارترین و پرتلاش ترین فرد عالم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: شیعیان اعتقاد دارند امام زمان زنده است و پرکار و پرتلاش و بلکه پرتلاش ترین فرد در عالم است و تنها یکی از کارهایش که حاکمیت سیاسی بر جهان که شرایط آن امروز فراهم نیست، تعطیل است و بقیه کارها و شئون امامت همه بر قرار است.
حجت الاسلام مسعود عالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه قم دوشنبه شب در مراسم عزاداری یاوران حضرت مهدی(عج) کاشان حوزه بسیج امام حسن مجتبی(ع) گفت: عقیده ای که شیعه به مسأله منجی و مولود آخر الزمان دارند یک عقیده استثنایی است.

 

وی افزود: هرچند خیلی از ادیان و مذاهب معتقد هستند مولود و منجی آخر الزمان خواهد آمد و عدالت را در همه دنیا گسترش خواهد داد اما عقیده ای که ماشیعیان مکتب اهل بیت(ع) نسبت به امام زمان داریم چندین تفاوت اساسی با عقیده دیگر ادیان دارد.

 

حجت الاسلام عالی گفت: یکی از مهم ترین تفاوت هایی که تفکر و عقیده ما پیروان مکتب اهل بیت(ع) با دیگر ادیان به مسأله منجی و مولود آخرالزمان داریم این است که ما او را زنده می دانیم که خیلی تفاوت مهم و بزرگی است که آثار زیادی دارد.

 

این کارشناس دینی رسانه ملی گفت: کسی که امام خودش را زنده می داند و بین خودش و درکنار خودش دارد و هر روز صبح با سلام به او روز را شروع می کند و کارهایش را با عهد به او شروع می کند و با او درد دل می کند و می داند قبل از این که حرف بزند و صدایش به گوش خودش برسد به گوش او رسیده است و آنقدر نزدیک و ملموس با امام خودش مرتبط است تفاوت زیادی با دیگر ادیان و مذاهبی دارد که معتقد هستند این منجی خواهد آمد و در آخر الزمان متولد خواهد شد و جهان را از عدل و داد پر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام عالی در ادامه با اشاره به این که آثار و مراتب این تفکر با تفکر مکتب اهل بیت از زمین تا آسمان است گفت: این تنها یکی از تفاوت های آن است و دیدگاهی که ما داریم این است که برای این حرف خود دلیلی داریم که هم دلیل عقلی و هم دلیل نقلی است که حجت خدا باید باشد و اگر نباشد عالم نیست چرا که خدا به واسطه او به عالم نگاه می کند و امکان ندارد او نباشد.

 

وی افزود: بر اساس روایات اهل بیت(ع) ما اعتقاد داریم امام زمان زنده است و هر سال در مراسم حج در کنار شما حضور دارد، در کنار شما می نشیند به شما سلام می کند و همه مردم او را می بینند اما او را نمی شناسند و او از خود ما به ما نزدیک تر است و از خود ما به ما آگاه تر و از خود ما به ما مهربان تر است و این عقیده و اعتقادی ملموس است که شیعه دارد.

 

اشراف امام زمان به دنیا مانند اشراف روح بر بدن است

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: امام زمان نه تنها به عالم دنیا بلکه به همه عالم اشراف دارد و این اشراف مانند اشرافی است که روح به بدن دارد چرا که روح به تمام بدن و سلول بدن اشراف دارد و لازم نیست دیده شود و این احاطه و علم، علم حضوری است.

 

به گفته وی، روح چنان اشرافی به بدن دارد که اگر به یکی سلولی از بدن اشراف نداشته باشد این قسمت از بدن مرده است و اگر روح به یک بخشی از بدن کاری نداشته باشد این قسمت حیات ندارد و چیزی به آن نمی رسد و مرده است.

 

حجت الاسلام عالی افزود: امام زمان روح کلی عالم وجود است و روحی است که درتمام عالم وجود و نه فقط عالم دنیا بلکه بر تمام موجودات اشراف و احاطه دارد و همه عالم مانند سلول های بدن هستند و او روح است، بنابراین این احاطه باعث می شود که حیات به تمام موجودات عالم برسد.

 

وی افزود: خداوند جهان را برای شیطنت و لگد پرانی به طرف خودش و برای فساد و خون ریزی خلق نکرده است که اگر این چنین باشد حکیم نیست، بنابراین خداوند عالم را در راستای بندگی و خضوع نسبت به خودش خلق کرده است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: خداوند عالم را برای ما و بندگی ناقص ما نیز خلق نکرده است بلکه اصل هدف خداوند از آفرینش برای این بود که عالم را برای خلیفه الله خلق کرد و او در اعتقادات ما حجت خداست که اگر او نباشد عالم بی هدف است و جایی که او نباشد بر چیده می شود و زمین فرو می رود.

 

وی افزود: در قرآن از امام زمان به عنوان خلیفه الله نام برده شده است که اگر نباشد عالم حکیمانه نیست و بی هدف و برای شیطنت خلق شده است، دیدگاه ما نسبت به حجت خدا این است که او زنده است و واسطه فیض بین خدا و خلق خدا است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره علت واسطه امام زمان بین خدا و خلق خدا گفت: خدا در دادن فیض عاجز نیست ما در گرفتن فیض عاجز هستیم و توانایی گرفتن مستقیم وحی از خدا که علم خدا است را نداریم چرا که مانند لامپی هستیم که ظرفیت،توانایی و تحمل گرفتن مستقیم انرژی از نیروگاه را ندارد و حتما باید بین نیروگاه و لامپ واسطه ای باشد.

 

حجت الاسلام عالی در ادامه با بیان این که زمان غیبت حجت خدا زمان زنگ تعطیل و زنگ تفریح امام زمان نیست یاد آور شد: امام زمان در زمان غیبت برای این عالم کار می کند و پرکارترین و پر تلاش ترین فرد عالم امروز امام زمان است و این گونه نیست زمان غیبت که حضرت حکومت ندارد بیکار است بلکه یکی از شئون و کارهای حضرت که حاکمیت سیاسی جهان که امروز شرایط آن فراهم نیست تعطیل است اما او اشراف بر عالم دارد./1307/202/ب1

ارسال نظرات