۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۹۰۰۸
کارشناس مهدویت:

مردم با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام نصرالله پور گفت: مردم ما عاشق صاحب‌الزمان(عج) هستند و با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند، به‌طوری‌که این روزها وصیت تمام شهدای مدافع حرم در سوریه فقط یک‌چیز است و آن‌هم اینکه ما می‌رویم تا ولایت بماند.
مردم با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند مردم با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند مردم با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند مردم با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، جشن نهم ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان، دوشنبه‌شب با سخنرانی حجت‌الاسلام نصرالله پور و استقبال پرشور مردم و مولودی‌خوانی میثم بهرامی در مصلای بوشهر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام جواد نصرالله پور کارشناس مهدویت، نهم ربیع‌الاول را عید غدیر دوم یاد کرد و گفت: انتظار یک حالت درونی و به معنای چشم‌به‌راه بودن برای وقوع یک حادثه یا آمدن یک شخص است.

 

وی افزود: انتظار در آموزه مهدویت و اندیشه مذهب تشیع، به معنای آماده‌سازی و آماده کردن مقدمات امر فرج است که اهل‌بیت از ما خواسته‌اند و بیش از صد روایت از نقش اهالی مشرق زمین و ایران‌زمین در زمینه سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) آمده است.

 

کارشناس مهدویت بیان داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرموده‌اند هرکس دوست دارد جزء یاران امام مهدی باشد، باید سه ویژگی انتظار، ترک معصیت و اخلاق خوب را در خود ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: امام باقر(ع) نیز انتظار حقیقی را این‌گونه تبیین کرده و فرموده‌اند به خدا قسم مردان و زنانی باید پیدا شوند که خواب و خوراکشان در زیر مرکب‌هایشان باشد.

 

حجت‌الاسلام نصرالله پور توضیح داد: منتظر امام زمان در هر لباس و منصبی که است، باید شبانه‌روز تلاش و جهاد کند، چراکه ما وقتی برای تلف کردن و استراحت کردن نداریم.

 

کارشناس مهدویت افزود: بیست سال پیش یک جوان طلبه سنی مذهب اهل نیجریه، خود را به ایران می‌رساند و به ولی‌فقیه و نایب امام زمان اعلام می‌کند که می‌خواهم پیرو مذهب اهل‌بیت شوم و سپس به نیجریه برمی‌گردد که طی بیست سال کار فرهنگی و تبلیغ دین، 25 میلیون نفر را به اسلام و آن‌هم اسلام شیعه دعوت می‌کند و یک‌تنه این‌همه مقلد برای ولی‌فقیه و فدایی برای امام زمان تربیت می‌کند و روز اربعین امام حسین(ع) بزرگ‌ترین اجتماع بشری در شهر زاریا را تشکیل می‌دهد.

 

وی اظهار داشت: وقتی ما از انتظار امام زمان صحبت می‌کنیم، باید بدانیم که مردم کوفه هم نامه‌ها برای آمدن امام حسین(ع) نوشتند، اما از همان برخوردشان با نایب حضرت اباعبدالله مشخص بود که با خود امام(ع) چه خواهند کرد.

 

نصرالله پور خاطرنشان کرد: امروز که ما ندای الهم عجل لولیک الفرج سر می‌دهیم، نکند درخواست‌های ما از جنس درخواست‌های کوفی صفتان باشد، بلکه باید آگاه باشیم که ولی‌فقیه، نایب امام زمان است و مردم و مسؤولان ما باید مواظب برخورد خود با ایشان باشند.

 

کارشناس مهدویت گفت: نکند خدای‌ناکرده فلان شخص عمامه به سر با رفتار منافقانه پست‌های کلیدی را در اختیار بگیرد و بعد هم بیاید بگوید باید برای رهبر به دنبال جانشین باشیم و بر رهبری نظارت کنیم.

 

وی خطاب به چنین شخصی، ادامه داد: تو اگر مرد هستی و شرف و عرضه داری، بر فرزندان خودت نظارت کن که سر از زندان اوین درنیاورند و در فتنه‌ها علیه ولایت و نظام و در اختلاس‌ها و ارتباط با سازمان‌های جاسوسی حضور نداشته باشند.

 

حجت الاسلام نصرالله پور با بیان اینکه این بی‌ادبی و بی‌حیایی است که مسؤولی بگوید ما باید دنبال جانشین برای رهبر باشیم، ابراز داشت: با چه رویی می‌آیند و آن‌هم در شب انتخابات خبرگان، می‌گویند می‌خواهیم بر رهبری نظارت کنیم؟

 

کارشناس مهدویت یادآور شد: مردم ما عاشق صاحب‌الزمان(عج) هستند و با ولی‌فقیه پیمان خون بسته‌اند، به‌طوری‌که این روزها وصیت تمام شهدای مدافع حرم در سوریه فقط یک‌چیز است و آن‌هم اینکه ما می‌رویم تا ولایت بماند.

 

وی اضافه کرد: هزار نفر از شهدای نیجریه، همگی مقلد امام خامنه‌ای بوده‌اند، آن‌وقت عده‌ای در داخل کشور متوجه نیستند.

 

حجت الاسلام نصرالله پور تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی از یمن تا سوریه، عراق، میانمار، نیجریه، فلسطین و لبنان و همه جای عالم، پایگاه دارد و ولایت‌فقیه سربازانی دارد که این نیروهای شیعه با سرعت به سمت انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) حرکت می‌کند.

 

کارشناس مهدویت در ادامه گفت: آن‌وقت در داخل کشور، مسؤول مجمع فلان، باکمال بی‌شرمی و بی‌حیایی می‌گوید دنبال جانشین برای رهبر می‌گردیم و متوجه نیست که سن خودش از رهبر خیلی بیشتر است و باید به دنبال جانشین برای او باشیم تا با آن کارهایی که خود و خانواده اش در فتنه 88 کردند، دیگر با پررویی این حرف‌ها را نزند.

 

وی با بیان اینکه اگر ما منتظر امام زمان هستیم، این انتظار را باید در اطاعت از ولی‌فقیه زمان نشان دهیم، اشاره کرد: مردم که همیشه پای ولایت ایستاده‌اند و اگر ولایت خون هم بخواهد، این مردم حاضرند، اما مسؤولان ما کجای کار هستند؟

 

حجت الاسلام نصرالله پور، معرفت و شناخت، محبت و عشق و اطاعت‌پذیری از امام زمان(عج) را سه وظیفه مهم منتظران در آموزه مهدویت برشمرد و اضافه کرد: بعد از شناخت امام زمان(عج)، بالاترین عبادت انتظار فرج است، یعنی تا معرفت نباشد، انتظار ناممکن و بی‌معنا است و هرچه به امام زمان نزدیک‌تر شویم، بصیرت و معرفت ما بیشتر خواهد شد و خاصیت امام معصوم این است که ما را از جهل نجات می‌دهد.

 

کارشناس مهدویت اظهار داشت: امام زمان(عج) بلاگردان شیعه است و حداقل شناخت نسبت به امام زمان این است که ایشان را خاتم الاوصیاء، جانشین رسول‌الله، ولی‌الله، حجت‌الله، بقیه‌الله و آخرین ذخیره خدا برای اجرای عدالت، امنیت، رفاه، آزادی و معنویت در همه عالم بدانیم و این کمترین معرفت است تا از مرگ جاهلیت نجات پیدا کنیم.

 

وی تأکید کرد: دوست داشتن امام زمان(عج) فقط به حرف نیست، بلکه اگر حاضر شدیم به خاطر امام زمانمان گناهی را ترک کنیم، از بازی‌های سیاسی و جناح‌بازی دست‌برداریم و فقط مطیع ولایت‌فقیه باشیم، ماهواره و دجال واره را از خانه خود بیرون کنیم، پا روی هوای نفسمان بگذاریم و از خود و خانواده برای کار فرهنگی و تبلیغ دین و فرهنگ مهدویت هزینه کنیم، آن‌وقت می‌توانیم بگوییم امام زمان(عج) را دوست داریم.

 

حجت الاسلام نصرالله پور بیان داشت: جشن نهم ربیع‌الاول، جشن عهدی تازه با امام زمان(ع) و بیعت با ولی‌فقیه است که تا پای جان مدافع ولایت باشیم، نه اینکه خود را برای فلان حزب و گروه هزینه کنیم.

 

کارشناس مهدویت با اشاره به روایت امام صادق(ع) که فرمودند مخالفت با فقها، مخالفت با ما اهل‌بیت است و این مخالفت در حد شرک به خدا محسوب می‌شود، تصریح کرد: بنابراین روایت، امروز مخالفت با ولی‌فقیه، در حد شرک است و جناح‌های سیاسی در انتخابات خبرگان و مجلس باید حواسشان باشد که در جبهه شیاطین بین‌المللی و یزیدهای عالم قرار نگیرند.

 

وی ادامه داد: مبادا فلان مسؤول و عده‌ای در آرزوی دست دادن با یزید زمان یعنی اوباما و یا مذاکره با حرمله های زمان مثل جان کری‌ها باشند که این افتخاری نخواهد داشت؛ بلکه افتخار این است که مثل امام حسین(ع) در خون خود بغلتیم، اما از حق کوتاه نیاییم و مثل شیخ زکزاکی شعار هیهات منا الذله از زبان ما نیفتد.

 

حجت الاسلام نصرالله پور با بیان اینکه درود بر شیعیان پیرو امام زمان در نیجریه باد، افزود: دشمن وقتی‌که دید نمی‌تواند شیخ زکزاکی را کنترل کند و این شیخ عصبانی نمی‌شود، اهل افراطی‌گری و مسلمان کشی هم نیست، او را وحشیانه دستگیر کرد و زن و فرزند و هزار شیعه را به خاک و خون کشید.

 

کارشناس مهدویت ابراز داشت: چهل سال قبل، کشورهای دنیا از انقلاب ما ایرانی‌ها الهام گرفتند، اما با عرض تأسف باید بگوییم امروز مردیم ایران باید بروند از مردم نیجریه و سوریه و عراق و... الگو بگیرند و پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی، جوانانی در قلب آفریقا و نیجریه و لبنان و خیابان‌های نیویورک و استان‌های عربستان، الگوی ما شده‌اند.

 

اجرای گروه تواشیح و مسابقات و اهدای هدایا، از دیگر بخش‌های این آیین بود./846/202/ب1

ارسال نظرات