۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۹۰۴۷
آیت‌الله نوری همدانی:

علما و مردم بحرین برای رهایی از دست ظالمان و مستکبران کفن پوش شوند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مجاهدت‌ها و بیداری اسلامی مردم بحرین گفت: باید راه اسلام را در پیش بگیریم و مردم و علمای بحرین برای آزادی از دست ظالمان و مستکبران باید همانند انقلاب اسلامی ایران، کفن پوش شوند و قیام کنند.
ديدار رييس بازساري واقعه غدير کشور با آيت الله نوري همداني ديدار رييس بازساري واقعه غدير کشور با آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری همایش بزرگداشت حاج عیسی قاسم بحرینی با اشاره به مجاهدت‌ها و بیداری اسلامی مردم بحرین اظهار داشت: مسأله بحرین با سابقه تاریخی و درخشان در عالم تشیع بسیار مهم است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ارسال نامه از سوی پیامبر اکرم(ص) به پادشاهان ابراز داشت: پیامبر اکرم(ص) برای سلاطین مختلف نامه نوشتند که یکی از این نامه‌ها مربوط به سلطان بحرین است.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت شیخ عیسی قاسم در چهارشنبه هفته آینده تصریح کرد: در حال حاضر حاکم بحرین، دست‌نشانده آل سعود است و عربستان بحرین را گوشه‌ای از ملک خود می‌داند؛ از این‌رو زودتر‌ باید اقداماتی در دفاع از بیداری اسلامی مردم بحرین صورت می‌گرفت.

 

این مرجع تقلید یادآور شد: علمای بحرین، انقلاب شان را در ابتدا بسیار خوب آغاز کردند؛ اما بعد از این که آمریکا احساس خطر کرد و آل خلیفه را به پشتیبانی و حمایتش دلگرم ساخت، دیگر کار بر مردم و انقلابیون دشوار شد.

 

وی اسلام را دین مبارزه و جهاد در برابر ظالمان و مستکبران خواند و تأکید کرد: باید راه اسلام را در پیش بگیریم و مردم و علمای بحرین برای آزادی از دست ظالمان و مستکبران باید همانند انقلاب اسلامی ایران، کفن پوش شوند و قیام کنند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی، وظیفه علما را در همه زمان‌ها سنگین برشمرد و افزود: گرچه علما و مردم زیادی در زندان هستند و تحت بدترین شکنجه‌ها و ظلم‌ها قرار دارند؛ اما تا عده‌ای از مردم و علما برای اسلام و آزادی از ظلم به شهادت نرسند، کاری از پیش نمی‌رود.

 

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در راه پیروزی انقلاب فرمودند «اسلام قربانی می‌خواهد و از خداوند می‌خواهم که من نخستین نفر باشم»؛ بنابراین در حال حاضر از جلسه و همایش کاری برنمی‌آید و باید در راه اسلام، اقدام عملی و جهادی کرد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: هر جا اسلام و مسلمان باشد، مخاطب این مطالب ما است و اگر امروز کوتاه بیاییم، فردا در یمن، عربستان و دیگر کشورهای اسلامی نیز وضع همین گونه خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: قاهره را از ما گرفتند؛ چنان که اگر کسی به زیارت اربعین برود، در برگشت وی را دستگیر می‌کنند ؛ از این‌رو امروز باید راه اسلام را در پیش گرفت و علما و مردم بحرین بهتر از گذشته در مقابل طاغوت و استکبار بایستند.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزود: تعدادی از ظالمان بر مردم بحرین با نیم میلیون جمعیت مسلط شده‌اند؛ بنابراین مردم و علمای بحرین با سخنرانی، راه‌پیمایی و تظاهرات‌های معمولی نمی‌توانند آن دستگاه ظالم را کنار بزنند؛ بلکه باید در این راه قربانی بدهند./908/پ202/ج

ارسال نظرات