۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۹۰۶۵

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ معرفی برگزیدگان رشته‌های حفظ 10 و 20 جزء قرآن بخش خواهران، آغاز چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن با رقابت های رشته معارف و اذان، آیین اختتامیه مسابقات کشوری معارف و اذان؛ امشب، برگزاری محافل وحدت بخش انس با قرآن در کرمانشاه از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، برگزیدگان رشته‌های حفظ 10 و 20 جزء قرآن در بخش خواهران بدین شرح است :

       

نفرات برتر رشته حفظ 10 جزء

آرزو اسلامی از تهران به عنوان ممتاز، زینب رجب نژاد از قم، منیره حسن زاده از خراسان رضوی و سمیه شوشتری از مازندران به عنوان عالی و همچنین فرزانه خیام نکویی از اصفهان شایسته تقدیر شناخته شدند.

    

نفرات برتر رشته حفظ 20 جزء

راضیه رحیمی از اصفهان، سعیده احمدی از قم، فرزانه صادقی از گیلان و سکینه سفری از قزوین به عنوان حافظ ممتاز، مریم جاسمی از خوزستان، فاطمه زرین از آذربایجان غربی، فاطمه خالقی از خراسان رضوی، فائزه قضاوی از اصفهان و حمیده حسینی از فارس به عنوان نفرات سطح عالی این دوره از مسابقات معرفی شدند.

 

آغاز چهارمین روز مسابقات سراسری قرآن با رقابت های رشته معارف و اذان

با پایان یافتن بخش اول سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و خروج شرکت کنندگان رشته های ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم از شهر کرمانشاه، رقابت های بخش دوم آغاز شد.

 

براساس این گزارش ، در چهارمین روز مسابقات، شرکت کنندگان در رشته های اذان و معارف به رقابت خواهند پرداخت و در پایان همین روز رقابت آنها پایان خواهد یافت.

 

در رشته معارف در این دوره از مسابقات مجموعاً 62 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند که سهم بانوان و آقایان به یک میزان است.

 

امسال قرار است تا رقابت های رشته معارف از شبکه قرآن پخش شود.


در پایان این روز و از ساعت 18:30 نیز مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار و از نفرات برتر تجلیل خواهد شد تا به این ترتیب بخش دوم سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به کار خود پایان دهد.

 


آیین اختتامیه مسابقات کشوری معارف و اذان؛ امشب

مراسم اختتامیه بخش دوم سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم امشب با پایان رقابت 31 خواهر و 31 برادر شرکت کننده در رشته معارف و 31 برادر شرکت کننده در رشته اذان ، با معرفی نفرات برتر برگزار می شود.

 

براساس این گزارش ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در جمع خبرنگاران با قدردانی از حضور گرم و گسترده مردم کرمانشاه در برنامه های این دوره از مسابقات و اعلام پایان بخش اول رقابت ها در رشته های ترتیل ، حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم ، خاطرنشان کرد : مراسم اختتامیه امشب که با حضور حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی ، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و حجت الاسلام و المسلمین حسینی ، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و جامعه قرآنی در سالن انتظار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اراکی افزود : همچنین در مراسم اختتامیه مسابقات اذان و معارف، از خانواده مرحوم آیت الله مویدی قمی مفسر قرآن کریم که در فاجعه منا جان باخت ، تجلیل و تقدیر خواهد شد.

 

برگزاری محافل وحدت بخش انس با قرآن در کرمانشاه

اول دی ماه همزمان با چهارمین روز از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر‌های مختلف استان کرمانشاه ، 10 محفل قرآنی در حال برگزاری است .

برنامه محافل امروز سه شنبه اول دی ماه به شرح زیر است :

 

محافل بانوان

شهرستان قصر شیرین ، حوزه علمیه بانوان ، ساعت 10 تا 12 ، با حضور معصومه کهریزی ، راضیه فرجی ، زینب لیراوی ، فرزانه ناصری حافظ و گروه تواشیح و همخوانی استانی از قصر شیرین

شهرستان سرپل ذهاب ، حسینیه بقعه احمد بن اسحاق ، ساعت 15 تا 17 با حضور معصومه کهریزی ، راضیه فرجی، زینب لیراوی ، فرزانه ناصری حافظ و گروه تواشیح و همخوانی استانی از قصر شیرین

 

محافل آقایان

کرمانشاه ، میدان سپاه ، ساعت 10 تا 12 ، قاری استانی مجید عبدالله پور ، کیوان حسینی و قاری بین المللی سید جواد حسینی و عبدالله میاحی حافظ

شهرستان صحنه ، روستای سفید چغا ، ساعت 15 تا 17 با حضور مجید عبدالله پور ، بابک خزایی و قاری بین المللی سید جواد حسینی و عبدالله میاحی حافظ و گروه تواشیح تسنیم استان

شهرستان کنگاور ، یکی از دبیرستان های شهرستان ، ساعت 10 تا 12 ، قاری استانی سجاد پروینی نژاد ، قاری بین المللی وحید وکیلی و گروه تواشیح و همخوانی معراج

شهرستان سنقر ، حرم امامزاده احمد (ع) ، ساعت 15 تا 17 ، قاری استانی سجاد پروینی نژاد ، قاری بین المللی وحید وکیلی و گروه تواشیح و همخوانی معراج

شهرستان هرسین، سالن اداره تبلیغات اسلامی ، ساعت 16 تا 17 ، قاری بین المللی جواد کاشفی

کرمانشاه ، مسجد سیده فاطمه ، یعد از اذان مغرب ، قاری بین المللی جواد کاشفی

کرمانشاه ، مسجد ، بعد از نماز عشاء ، قاری بین المللی محمدرضا احمدی وفا

شهرستان جوانرود ، مسجد جامع ، بعد از نماز ظهر ، قاری بین المللی محمدرضا احمدی وفا برگزار خواهد شد./1325/د101/ف2

 

منبع: پایگاه خبری سازمان اوقاف

ارسال نظرات