۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۳۰۹۱۸۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه:

قرائت صحیح روح مستمع را معطوف رب می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با حضور در مراسم اختتامیه بخش دوم مسابقات سراسری قرآن، گفت: قرائت صحیح موجب افزایش بینش فرد شده و روح مستمع را معطوف رب می کند.
حجت الاسلام  محمدباقر حسيني اراکي، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی در مراسم اختتامیه بخش دوم سی و هشتمین دوره سابقات سراسری قرآن کریم که شامگاه گذشته در سالن انتظار کرمانشاه برگزار شد با اشاره به آغاز مسابقات قرائت قرآن اظهار داشت: توجه به عمق معانی قرآن و فهم عمیق این مفاهیم در رفتار و کردار متجلی شده و بیانگر میزان ارادت و اشتیاق به آموزه های دینی است.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی خشوع و فروتنی را از ویژگی قاریان نخبه و ممتاز دانست و تأکید کرد: انس با قرآن کریم موجب آرامش عمیق روحی افراد می شود به طوری که این آرامش و متانت در ظاهر و رفتار افرادی که با آیات قرآن عجین هستند دیده می شود.

 


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: انس با آیات و آموزه های قرآن کریم سبب اثرگذاری سخنان فرد شده و نفوذ کلام افراد قرآنی بیش تر است.

 


وی در ادامه بیان داشت: قرائت صحیح قرآن توجه فرد را معطوف به خالق جهان کرده و با سطحی نگری و توجه به الفاظ متفاوت است، نباید در قرائت صرفأ به تلفظ پرداخت بلکه باید روح مستمع را سیراب و معطوف رب کرد.

 


حجت الاسلام حسینی اراکی افزایش بصیرت را یکی از نتایج اهتمام به تلاوت قرآن دانست و گفت: افزایش بصیرت موجب شکل گیری جامعه متعالی و سعادتمند شده و امور کشور بر اساس آموزه های قرآنی شکل می گیرد.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه تدبر در آیات قرآنی را زمینه ساز افزایش بینش و آگاهی دینی مردم خواند و ابراز داشت: تدبر در آیات قرآن زمانی صحیح است که رفتار فرد متأسی از آیات قرآن بوده و بندگی خالصانه خداوند را در پی داشته باشد.

 


وی در پایان نخبگان قرآنی را الگوهای کامل برای جوانان و جامعه توصیف کرد و یادآور شد:  اثربخشی کلام و توجه خاص خداوند متعال به این افراد آن ها را به الگویی کامل در جوامع اسلامی تبدیل کرده و اثرپذیری از افراد بصیر و مأنوس با قرآن تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی مردم است./857/202/ب1

ارسال نظرات