۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۳۰۹۱۹۲
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی:

وحدت اقوام و مذاهب، کشور را در برابر نفوذ جریان های وهابی بیمه کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت خراسان شمالی گفت: وحدت و انسجام موجود در بین اقوام و پیروان مذاهب مختلف ایران، کشور را در برابر نفوذ جریان های سلفی و وهابی بیمه کرده است.
آخوند صمدي- امام جمعه اهل سنت راز و جرگلان خراسان شمالي

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  با گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد میلاد حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت موجود در استان خراسان شمالی بین پیروان مذاهب شیعه و سنی، در بین استان های مختلف ایران کم نظیر بوده و در گستره ای وسیع تر نیز وحدت موجود در کشور در سراسر جهان اسلام الگو و نمونه است.

 

وی با بیان اینکه سایر کشورهای اسلامی می بایست ایران را الگوی وحدت قرار دهند، افزود: به فضل الهی، مدیریت و درایت رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم، اکنون در ایران اسلامی هیچ گونه اختلافی بین اهل سنت و شیعیان وجود نداشته و همه افراد کشور با همگرایی و همدلی به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

عضو شورای فتاوی اهل سنت استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه این میزان وحدت و انسجام باید قدر دانسته شود، خاطرنشان کرد: اگر سایر کشورها و ملت های مسلمان نیز وحدت موجود در ایران را الگوی خود قرار دهند بدون شک امت واحده اسلام به وحدت و یکپارچگی می رسد.

 

آخوند صمدی با اشاره به اینکه اکنون گروه های تروریستی و تکفیری به آفت و گرفتاری دنیای اسلام تبدیل شده اند، تصریح کرد: با وجود این، وحدت و انسجام موجود در بین اقوام و پیروان مذاهب مختلف ایران، کشور را در برابر نفوذ جریان های سلفی و وهابی بیمه کرده است.

 

وی ادامه داد: اگر چه دشمنان برای تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف در بین اقوام و پیروان مذاهب مختلف کشور فعالیت می کنند اما با هوشیاری و بصیرت مردم اکنون همه افراد در ایران اسلامی با مهربانی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی با بیان اینکه این وحدت و انسجام بین اهل سنت و شیعیان این استان نیز جاری و ساری است، خاطرنشان کرد: درواقع یکی از رموز امنیت پایدار در خراسان شمالی، وحدت بین اقوام آن است.

 

آخوند صمدی با تأکید بر جدی گرفته شدن هفته وحدت و برگزاری پرشور و شعور برنامه ها در این مناسبت، اظهار کرد: برگزاری مناسب برنامه های جشن و شادی در هفته وحدت، نشان دهنده اهمیت و جایگاه اصل مهم وحدت در بین مردم استان است.

 

وی ادامه داد: برگزاری مناسب این برنامه ها و شرکت برادران شیعه در مراسم اهل سنت و همچنین حضور اهل سنت در برنامه های شیعیان در هفته وحدت، سبب تقویت بیش از پیش وحدت و انسجام در بین اقوام و مذاهب مختلف موجود در خراسان شمالی می شود.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 918 هزار نفری استان خراسان شمالی، ترکمن های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

 

یادآور می شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی(ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد(ص)، (دوازدهم ربیع الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.

 

امسال هفته وحدت از سوم دی ماه مصادف با دوازدهم ربیع الاول، سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام به روایت اهل سنت آغاز شده و تا هشتم این ماه، مصادف با هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت حضرت محمد(ص)، به روایت اهل تشیع و میلاد امام جعفر صادق(ع)، مؤسس مذهب جعفری ادامه خواهد داشت./9314/302/ب1

ارسال نظرات